Voedingprobleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

PhoenixRising

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 jul 2006
Berichten
4
Hallo,

sinds gisteravond start mijn pc niet meer op. M.a.w. na het indrukken van de powerbutton gebeurt er helemaal niets, fans gaan niet draaien (van de voeding ook niet), HD start niet op enz.
Ik heb een Asus P5RD1-VM moederbord en een 300W voeding. LED sb_pwr brandt wel continu als ik `m probeer op te starten.
Vanmorgen stond de pc nog wel aan, maar na het inschakelen van de monitor kreeg ik geen beeld. Geprobeerd de handel uit te zetten met de powerbutton, maar dit werkte niet (er zit een delay op, daar heb ik rekening mee gehouden). Dus uit noodzaak met de off-switch op de voeding de handel uitgezet. Daarna wilde de pc dus helemaal niet meer opstarten.
Iemand enig idee of dit een kapotte voeding zou kunnen zijn? Voeding is een AOpen FSP300
Hopelijk is dit voldoende info, anders hoor ik het wel.

alvast bedankt

PR
 
Laatst bewerkt:
Je hebt vermoedelijk je voeding defect, gewoon even een andere er tussen.
Als die namelijk helemaal niet meer doet kun je er vanuit gaan dat die defect is, je zou nog even kunnen kijken of er een glaszekering in zit maar 9 van de 10 keer word het een nieuwe voeding.
 
ik vermoed het zelf ook, ik zit alleen met die LED die continu brandt. Mobo krijgt wel spanning dus.....
 
Je hebt alle al nagekeken de bedrading die aangesloten is op je moederbord?
 
yep, alles gechecked. alles nagelopen en voor de zekerheid losgehaald en opnieuw aangesloten. daar zit het em niet in.
heb op een aantal forums gelezen dat als die LED knippert, je sowieso een voedingprobleem hebt maar als ie continu brandt, dat het ook je mobo zou kunnen zijn die eraan is.
denk dat er weinig anders opzit dan ff een standaardvoeding te kopen en er aan te hangen, als ie het dan nog niet doet dan zit het em in het mobo
 
heb je al geprobeerd om even de stekker er uit te halen en er weer in te doen?
 
Als het de voeding niet is, dan is het het moederbord(ik denk eerder dat het het moederbord is:confused: )
 
stekker is er bijna 24 uur uitgeweest, nog steeds niks. proberen vanmiddag de voeding te vervangen, heb in elk geval nog garantie op het mobo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan