Voedingskoeler

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
VOEDINGSKOELER
wie weet hoe ik mijn powerfans kan aansluiten op de daarvoor bestemde plek op het mobo ik zie alleen maar 3 pinns stekers.

Als het goed is zie je in die drie pins stekker toch ook kleuren zitten, tenminste aan het draad wat er aan zit, of heb je alleen maar femal rechtstreeks op het moederbord, affijn als je wel losse draaden hebt met zon 3pins stekker zit er altijd een rood en zwart bij, dit zijn de plus en min, hier kun je eventueel met een overgangsplug of rechtstreeks een stukje draad insteken om toch voeding te pakken voor de fans.

Die fans draaien wel maar het is een 4 pins op een 3 pins, toch raar dat, ondanks dat op elk mobo een powerfan aansluiting zit dat er aan geeneen voeding een normale stekker zit die daarop past....

Heeft dan niemand zijn voedingfans aangesloten op het MOBO???

Geplaatst door egkok
Heeft dan niemand zijn voedingfans aangesloten op het MOBO???
JA, maar ik heb gewoon een 3 pins aansluiting van de voedingsfan, die dus op de 3 pins aansluiting op m'n moederbord kon.
Dit is bij mij een apart kabeltje, die uit de voeding komt.

meen je dat nou??? ik heb al veel voedingen gehad en gezien maar nog nooit dat nodige driepins kabeltje

Er is zoveel verschil, mijn voedingsfan wordt gevoed vanuit mijn voeding.

zoals bij bijna allemaal dus, maar gezien de optie van sommige mobo progs zou je denken dat er gewoon een stekkertje aanzat om aan te sluiten op je mobo waardoor er gecontroleerd kan worden, wat dat dan ook moge inhouden.

Geplaatst door egkok
meen je dat nou??? ik heb al veel voedingen gehad en gezien maar nog nooit dat nodige driepins kabeltje
Ik heb me een beetje vergist.:o
Ik heb wel een kabeltje, dat vanuit de voeding naar het moederbord gaat, maar dat is alleen om de toeren te kunnen meten.(3 pins)
Dacht dat deze ook de stroom regelde, maar ik heb het nog maar even nagekeken.
Tevens kan ik twee extra fan's rechtstreeks op de voeding aansluiten, die dan door de voeding gestuurd worden, qua snelheid.
Deze gaan sneller draaien, als de voeding warmer wordt.
Dit kan ik dan ook regelen via een control paneel aan de voorkant van m'n kast.
Review:
http://www.madshrimps.be/?action=getarticle&articID=199

wel een bizondere voeding, en duur waarschijnlijk maar de gewone +/-400 watt voedingen hebben deze gimmicks niet.

Hij was inderdaad iets aan de prijzige kant(€149,-), maar dan heb je ook wat.:)
Het is een zeer stabiele voeding, die op elke voltage lijn werkelijk geeft wat ie moet geven.
Zowel in rust als op vol gebruik.
Ik heb hiervoor gekozen, met oog op het overklokken van m'n computer.(stabiele voeding is dan wenselijk)
Daarbij heb ik slechte ervaringen met goedkope voedingen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan