Voegt een SSD iets toe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

anijs1

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2010
Hallo,

Ik heb hier een Acer T671 met een MRS600M moederbord. Deze pc is zeer traag bij het opstarten. Nu is mijn vraag of de snelheid duidelijk verbeterd als ik een SSD schijf installeer?

Alvast bedankt voor de info.

Hallo Anijs1,

Ik denk zelf dat de processor van je computer de SSD niet zal kunnen bijhouden.
Je zult waarschijnlijk wel wat meer snelheid aanvoelen maar ik denk persoonlijk niet dat het extreem veel zal zijn aangezien de processor niet meer kan verwerken dan hij aankan.

Tevens heeft je moederbord nog niet de 6GBps Sata poortjes die voor een SSD zeker niet ongewenst zijn.

wat voor Hardeschijf heb je er nu in zitten ?

Tom.

Hallo Tom,

Nu zit er een seagate Barracuda 7200.10 250820 schijf in de pc. 1030Mbit/s. Ik heb dit systeem wel op 32 bit staan terwijl het kennelijk wel 64 bit aan kan. Op windows 7 natuurlijk.

Andre

Bij jou zal het niets uithalen aangezien je SATA poort maar 150MB/s aankan.

SSD's brengen de snelheid tot 500MB/s, maar zonder ondersteunende sata-interface blijft de snelheid op 150MB/s hangen.
Niet veel sneller als je huidige harde schijf dus...

Hoi,

Ik heb ongeveer dezelfde pc, deze werd toen standaard geleverd met windows vista. Wat op zich goed werkte, maar inderdaad traag was met opstarten. Sinds ik windows 7 erop heb gezet, start ie ook sneller op. Misschien dus een idee om te investeren in een ander besturingsprogramma.

Schoon maken zal iig helpen...

Ik heb een Dell D630 laptop en heb de HD vervangen door een 128GB SDD.
Vind hem nu een stuk sneller.
CPU is hier een core2duo T9300 @2500 MHz, 4 GB RAM onder Xp 32 bits (dus 3 GB wordt gebruikt).
Heb hem nu ruim een jaar, geen moment spijt van gehad.

Ik zal ook even mijn ervaringen erop zetten dan:

1. Ik had een oude laptop, processor vervangen door een dualcore intel nogwat. SSD erin en draait weer als een zonnetje, net zo snel als een nieuwe laptop zou doen. (win7 met 4gb ram)

2. Ik had ook een nieuwe laptop, was al snel. Startte op in zo een 15 seconden (win8 met 16gb ram), toch een SSD erin geplaatst en start nu op in 3 seconden!

3. Ook heb ik nog een server, OS op een SSD geinstalleerd en hij start nu in een kleine minuut op, (CentOS met 8 gb ram) alle services erbij en harde schijven (5x 2TB).

SSD's zijn dus gewoon retesnel. Maar je moederbord moet het aankunnen

Dank jullie wel voor de reacties. Omdat ik niet zeker weet of een SSD op deze pc werkt heb ik alle overbodige software er van af gegooid en het register laten opschonen. Nu is de pc weer een stuk sneller en is er mee te werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan