• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voetbal draw berekenen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

redrevenge

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2007
Hallo hier iedereen.

Ik zit met een probleem dat ik helemaal niet kan oplossen:confused: Ik en een vriend hebben ons al dood gezocht achter hoe we het kunnen oplossen maar geen van ons beiden heeft het gevonden. Ik zal even de situatie uitschetsen.

Ik heb een excel bestand om de scores bij te houden. Ik heb de rijen cellen met de uitslag.

vb: F5 staat "1" G5 staat "2"

Mijn vraag is om de draw te berekenen. Ik wil weten hoeveel keer ze gelijk hebben gespeeld aan de hand van de uitslagen en als er nog niets is ingevuld de cell ook leeg blijft en geen waarde of 0 wordt aan gegeven. Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is anders post ik een paar screens zodat je het kan bekijken.

Ik dank u alvast voor de uitleg. :)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste Redrevenge,

Welkom op dit forum.
Doe een voorbeeldbestandje gezipt erbij, en ik weet zeker dat je binnen afzienbare tijd de oplossing hebt gekregen. Maar ik weet nu al dat je te weinig informatie hebt gegeven, dus wees niet verbaasd als je vragen krijgt alvorens het uiteindelijke antwoord komt!

Goed weekend,
Richard

Gime dat is niet wat ik zoek. Het is niet zo eenvoudig in elkaar gezet :D Toch al bedankt voor het antwoord. Als jullier er niet aan uit geraken met men voorbeeld kan ik nog een foto uploaden hoe het er uit ziet en hoe ik het wil krijgen.

Hier nog een voorbeeldje.
Als dit nog niet is wat je zoekt dan graag een .xls filetje uploaden.
Dat werkt prettiger dan een foto.

redrevenge,

Dan zou het zoiets moeten zijn, op basis van je pas gepost voorbeeldje !

GiMe

Bijlagen

GiMe

Als het niet erg vind heb ik nog een kleine aanpassing gemaakt.
Ik heb nl aangenomen dat redrevenge niet de gehele competitie heeft getoont.
De teams B tm G moeten natuurlijk onderling ook nog spelen.

In jouw formule heb je geen rekening gehouden met het feit dat team A ook in kolom C kan staan en dus ook teams B tm G in kolom A

Popipipo,

Klopt helemaal Popipipo !
Voor de volledigheid heb ik ook de winst en verlies wedstrijden aangevuld.

GiMe

Bijlagen

Alternatief voor E28:

=SOMPRODUCT((ISGETAL(VIND.SPEC(A28;$A$3:$A$22&$C$3:$C$22)))*($I$3:$I$22=1))

Doorvoeren naar beneden.

Wigi

Redrevenge ,

Is je vraag beantwoord ?
Zet dan de status op OPGELOST.

GiMe

Hey iedereen mijn excuses dat ik nog niet heb laten weten maar had het laatste tijd zeer druk. Ik dank iedereen voor de hulp want we hebben het kunnen oplossen. Heel erg bedankt en nogmaals mijn excuses voor het zo laat antwoorden.

Thx & groeten R.R. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan