• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

voetbalpool EK 2021

Status
Niet open voor verdere reacties.

joop7144

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2011
Hallo allen,

vorig jaar heeft smafferik 'n onderwerp ( vraag ) geopend voor het EK 2020 voetbalpool deze is tot op heden niet volledig beantwoord en met de file die hij destijds geplaatst heeft is deze nog niet opgelost is hier iemand al mee verder gegaan en inmiddels hier 'n oplossing voor gevonden, dan gaarne deze file delen zodat deze alsnog gebruikt kan worden voor het komende EK

alvast bedankt

Het zou handig zijn dat je dan ook gelijk de link plaatst.

En wat is jouw vraag nu? Werkt er ergens iets niet of moet er weer zo'n poel bestandje gemaakt worden terwijl er voldoende te vinden zijn?

Ek 2021

Hallo Joop,

Stuur smafferik een PB. Hij zal er toch wel mee verder gaan. Er zijn nog een paar verbeterpunten.

groet

Dirk

En wat is jouw vraag nu? Werkt er ergens iets niet of moet er weer zo'n poel bestandje gemaakt worden terwijl er voldoende te vinden zijn?

beetje flauwe opmerking dit, in de voorgaande edities hebben talloze mensen meegewerkt om zo een bestand te maken en hebben ook vele hier gebruik van gemaakt en als je daadwerkelijk gaat zoeken naar zo een uitgebreide voetbalpool dat valt het toch tegen om wat degelijks te vinden
heb overigens smafferik geprobeerd te bereiken maar is me niet gelukt ( 'n jaar bijna niet meer online )

gegroet.

Ek2020

Hallo Joop en HSV,

Volgens mij kun je geen enkele poule gebruiken uit eerdere EK's of WK's. Deze EK wordt voor het eerst met 6 groepen gespeeld, waarbij de eerste uit de groep (winnaars) en de 2e in elke groep naar de achtste finale gaan en bovendien de vier best geplaatste nummers drie uit de zes groepen.

Dat is naar mijn weten nog nooit eerder in een EK of WK zo geregeld.

Dus aanpassen of even opnieuw beginnen.

Groet

Dirk

ek 2021

Hallo VenA,

Voor een paar euro, klopt 4,75. Maar dan krijg je heel weinig, zonde van je geld.

b.v. je kunt in de achtste finale gewoon drie maal het zelfde land invullen, moet kunnen. :D

groet

Dirk

Hallo Joop en HSV,

Volgens mij kun je geen enkele poule gebruiken uit eerdere EK's of WK's. Deze EK wordt voor het eerst met 6 groepen gespeeld, waarbij de eerste uit de groep (winnaars) en de 2e in elke groep naar de achtste finale gaan en bovendien de vier best geplaatste nummers drie uit de zes groepen.

Dat is naar mijn weten nog nooit eerder in een EK of WK zo geregeld.

Dus aanpassen of even opnieuw beginnen.

Groet

Dirk

Hallo Dirk,

dit is inderdaad zo, je hebt voor dit EK 'n andere structuur nodig zoals jij hierboven uitlegd
in het verleden is er 'n keer een file gemaakt ( op worksheet.nl ) met 8 groepen je had dus toen ook geen 4 beste nummers 3
wat het er allemaal niet makkelijker op maakt
dacht dat het voor somige 'n uitdaging was om dit soort files te maken maar er is blijkbaar geen animo voor
zelf ben ik geen ster in excel maar vind het wel mooi wat anderen er allemaal van kunnen maken en je steekt er weer van van op

bedank in ieder geval voor je reactie

Ek 2021

Hallo Joop,

De beste nummers drie is een mooie uitdaging. Het is mij gelukt. In het verleden zijn er mooie poules gemaakt en elke twee jaar moest ik weer aanpassing maken door veranderingen of uitbreidingen. Maar het is wel leuk werk en je kan er van leren. Dus waarom neem je de handschoen niet op en ga je het bestand van Smafferink aanpassen en gebruiken. Niet zo leuk en aardig, zelf maken is beter. Maar misschien meldt Smafferik zich nog.

Groet

Dirk

@dirktimm, heb je het betaalde bestandje gedownload? Of alleen naar het gratis invoerbestand gekeken?
Het opzetten van de basis van zo'n poeltje is inderdaad niet zo complex. Het doorploeteren van alle regels bij gelijke punten en al deze voorwaarden verwerken kost ontzettend veel tijd.
De plaatjes op de site zien er veel belovend uit. Maar als het niet werkt dan is € 4.75 inderdaad teveel/jammer geld. Opmerkingen/verbeterpunten kan je sturen naar info@vmp-online.nl:d

Ek2021

Hallo VenA,

Gewoon 4,75 betaald. Twee bestanden gekregen en red je zelf maar. Ieder zijn eigen smaak natuurlijk.

Groet
Dirk

Ek2021

Hallo Alphamax,

Helemaal gelijk. Even over het hoofd gezien dat Nederland in 2016 niet mee deed (niet geplaatst) en daarom geen poule gemaakt in 2016 en voor 2012 de poule van 2012 opgepakt om aan te passen en toen was voor mij nieuw de regels voor de derde plaats. Helaas heb ik dat in een eerder bericht niet juist gemeld. Excuses.

groet

Dirk

https://www.excel-pool.nl, zou dat wat zijn? Is op zich betaalbaar.
De vraag is of hier wel alles klopt qua (complexiteit van de) regels bij doorgaan naar de volgende ronde.

Iemand toevallig ervaring mee?

https://www.excel-pool.nl, zou dat wat zijn? Is op zich betaalbaar.
De vraag is of hier wel alles klopt qua (complexiteit van de) regels bij doorgaan naar de volgende ronde.

Iemand toevallig ervaring mee?

Valt me een beetje tegen dat bij het 19e bericht pas deze pool in Excel wordt benoemd. En dat er ook nog niemand is geweest die hier ervaring mee heeft. Dat terwijl ik toch mag zeggen dat ik (maker van de betreffende pool) sinds 2010 een grote groep vaste gebruikers heb die de pool elke editie tot alle tevredenheid gebruiken. Mede juist omdat ze zelf kun eigen reglement kunnen opstellen. En daardoor is het uiteindelijk ook best een complex bestand geworden. Maar uiteindelijk heeft de rekenmatrix welke door de jaren heen steeds doorontwikkeld is zich wel bewezen. En mochten er toch foutjes komen bovendrijven dan is er gelukkig altijd nog de mogelijkheid om een update te doen via de beheerders module. En als gebruiker hoef je ook niet bang te zijn dat je jezelf moet redden. In de avonduren probeer ik namelijk altijd alle mails met vragen te beantwoorden.

Maar goed, hopelijk kan iemand anders die misschien minder bevooroordeeld is zijn of haar ervaring delen met de excel-pool.

PS: via de downloadpagina is er ook een demo-versie van de pool te downloaden die identiek is als de volledige versie van de pool tot aan de finale wedstrijden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan