Voetbalpoule hoofdbreker

Status
Niet open voor verdere reacties.

jgouwer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 mei 2006
Hallo allemaal,

Ben net toegetreden tot dit forum omdat ik compleet vastloop met het volgende vraagstuk.
Ik ben een gemiddelde Acces-gebruiker en kan prima uit de voeten met ontwikkeling van (simpele) applicaties die niet verder gaan dan tabel, query, formulier en rapportniveau. Ik kan een hoop oplossen met querys, maar ik loop nu toch echt tegen mijn plafond aan!
Ik heb een poule georganiseerd voor mijn werk die qua opzet hartstikke leuk is, maar mij tot in de late uurtjes zal gaan bezighouden met turven uitslagen en tussenstanden te berekenen als ik dit niet een beetje ga automatiseren. Een week geleden ben ik dan ook begonnen een applicatie op te zetten, maar ik ben inmiddels aan alle kanten vastgelopen met ingewikkelde queries, veel te veel velden en tabellen, terwijl ik het vermoeden heb dat je door een simpele VBA-instructie in een klap alle problemen uit de wereld zou kunnen helpen. Ik heb mijn hoop dus nu gevestigd op de lezers van dit forum. Hier in het kort de opzet van mijn poule: De deelnemers moeten alle rust en eindstanden van de wedstrijden van het WK voorspellen (stand na 90 minuten). Als de rust- en eindstand beide goed zijn dan verdient men 7 punten, Als de exacte einduitslag goed is, maar de ruststand fout dan krijgt men 5 punten, Als de uitslag niet goed is, maar wel de juiste winnaar/verliezer/gelijkspel is voorspeld dan krijgt men 3 punten, en voor een goede ruststand krijg je 1 punt. Voor dit laatste geldt dat een goede ruststand in combinatie met de goede winnaar/verliezer/gelijkspel dus 1+3 punten oplevert als de einduitslag fout was.
Nog even schematisch:
Rust en eindstand beiden goed: 7 punten
Exacte uitslag goed, ruststand fout 5 punten
Winnaar/gelijkspel goed (uitslag fout) 3 punten
Alleen ruststand goed 1 punt

Zoals je zult begrijpen is dit nogal veel informatie om in een query of berekend veld in een formulier te krijgen. Ik loop zelf al stuk op de gegevensinvoer van de uitslagen. Moet een uitslag die uit 2 cijfers bestaat (invoer ?-?) in 1 of in 2 velden worden opgeslagen om hier punten voor te laten berekenen of kan dit ook in 1 cel? Dit met het oog op vergelijken voorspelligen/werkelijke uitslag Kan iemand mij alstublieft een tip geven over de manier van benaderen database voor de oplossing van dit vraagstuk. Hier zou ik je heeeeel erg dankbaar voor zijn!!

Vriendelijke groet,

Jan

Hallo Jan
Ik heb al een tijdje een access poule lopen, werkt goed, op invoeren van voorspellingen na, krijg een "normaal" formulier , en moet bij invoeren hier gegevensbladweergave van maken, voor de rest loopt hij prima.
Misschien kun je hier onderdelen uiothalen voor je eigen poule
Ik stuur hem op als je dat wilt, geef je dan je emailadres even door aan mij
lammert.coldeweyer@franke.com

groet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan