• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voetbalprobleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter elda
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

elda

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2005
Heb in excel een bestandje gemaakt met twee poules. Zoalng er een winnaar en een verliezer is, heb ik geen probleem.
Heb ook geen probleem wanneer er een gelijk spel is en als de doelsaldos verschillend zijn.
Bij gelijke stand van punten zou ik nog ergens een voorwaarde van penalties moeten invoeren. Ik weet echter niet hoe?
De bedoeling is dat de ploeg die de meeste strafschoppen omzet, in klassement voor de ander ploeg terecht komt.
Wie voelt zich geroepen om dit probleempje op te lossen?

Jaak

Bijlagen

Ik denk dat je even logisch moet kijken hoe de punten telling werkt gelijkspel is alle twee 1 punt, maar wanneer een wedstrijd beslist wordt door penalties is er toch helemaal geen gelijk spel?

En anders eerst sorteren op punten, en daarna op doelpunten (misschien kolom extra met doelpunten voor-doelpunten tegen)

Suc6:thumb:

Hoi Jaak,

Ik kan geen rar bestandjes bekijken, maar is het de bedoeling dat:
- degene die de meeste strafschoppen benut heeft bovenaan komt te staan bij gelijke punten en doelpunten of
- degene die in de onderlinge confrontatie de meeste strafschoppen benut heeft.

En zo ja in het laatste geval, als team A de wedstrijd gewonnen heeft, maar met strafschoppen verloren komt team A dan boven team B of andersom.

Zie mijn recente antwoorden op deze linken
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=197702
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=202344

Jeroen

Bedoeling is gewoon als A wint van B, moet er geen rekening gehouden worden met strafschoppen. Wel als a en b gelijk spelen, moet de ploeg met de meeste ingeschoten strafschoppen eerst staan.

Verder is het ook de bedoeling dat dit geprojecteerd wordt, dus liefst zonder de kadertjes. Kan men dit doen in een formulierbestand of moet ik mijn toevlucht zoeken tot iets anders waarvan ik niet op de hoogte ben?

Jaak

Hoi Jaak,

Eenmaal bezig ga je overdrijven en voor je het weet kun je niet meer opschrijven wat je gedaan hebt. :rolleyes:

Hierbij een programmaatje voor een halve competitie tussen 4 teams. De extensie txt even omzetten naar xls en dan is ie gewoon in te lezen in Excel.

Jeroen

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan