• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voetbalschema

Status
Niet open voor verdere reacties.

Supersurver

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2001
hallo allemaal,

Ik ben nu bezig met een voetbalschema in Excel (zie bijlage) maar nu zit ik vast bij het opvragen van de 1e en 2e plaats. Het is dus de bedoeling dat ik de letter, punten en doelsaldo ergens anders zie staan. .bij de 1e plaats lukt het wel maar bij de 2e kom ik helemaal vast te zitten ...

Wie kan mij hier mee helpen??

alvast bedankt!

[edit]
Het gaat er hier vooral om dat als de punten gelijk zijn Excel dan kijkt welke van die 2 de hoogste doelsaldo heeft en die 1e maakt en de andere 2e.
[/edit]

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Zal eens zoeken of ik een oplossing kan vinden.
Helaas kan dat pas in het weekend.

Mocht je niet zolang geduld kunnen oefenen : No panic!

Er zijn meerdere andere helpmij-experts die zonder zoeken en à-la-minute een oplossing kunnen vinden!

Misschien heb je hier wat aan??
Een macro die gelijk het raamwerk op volgorde zet
Start een macro, geef deze een naam,
Selecteer alle cellen incl. de namen erboven
ga naar data - sorteren,
Vul in welke rij eerst en welke daarna en aflopend,
tik een cel aan buiten het geselecteerde bereik,
sluit nu de macro,
Ga naar werkbalk formulieren en zet een knop in het excel blad, geef de juiste macro aan,
Geef de knop de naam "Sorteren"
-
1 druk op de knop en je hebt de ranglijst op volgorde.
Een wijziging in het bereik en weer op de knop en het is gesorteerd.
-
Misschien kun je het ook automatisch sorteren of gelijk als je een wijziging doorvoerd maar dat kunnen anderen je misschien wel vertellen.

mvg Imod

Hoi Supersurver,

Voor het geval je niet handbal-foob bent:

http://home.planet.nl/~rkop5152/download/downloadhbal.htm

Hier staat een standenlijst voor een handbalcompetitie met (max) 12 ploegen. Wil je er meer dan kan dat in principe wel, maar dan wordt de lay-out wat lastig. Je kunt er in ieder geval leuke tips uit halen, zoals het zetten van de uitslagen van de afgelopen weken bij de stand en het wedstrijdprogramma voor de komende weken.

Jeroen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan