Voetbalwedstrijden database bouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MammoetStats

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 dec 2011
Berichten
2
Als archivaris van een voetbalvereniging wil ik de gespeelde wedstrijden van het eerste elftal in een database zetten. Nu heb ik een boek Access gekocht, maar kom er niet helemaal uit.

Per wedstrijd heb je: een datum, een uitslag een tegenstander en doelpuntenmakers.
Dit alles wil ik in een database hebben. Maar ik wil ook de mogelijkheid hebben om te kijken hoe het elftal gepresteerd heeft tegen een andere vereniging (dus alle gespeelde wedstrijden tegen die club) Het aantal doelpunten per speler naar tegenstander (Speler A scoorde 6 keer tegen team F). Maar ook een overzicht per speler en het aantal doelpunten.

Belangrijk is de opzet en het begin van de database, omdat het veel tijd in beslag gaat nemen.

Het is nu veel in Word en Excel gedaan, maar ik wil het verzamelen tot 1-database
 
Dat lijkteen goed plan :) Begin in ieder geval met goed nadenken over de verschillende gegevens die je wilt vastleggen. Zo heb je van het eigen team uiteraard de namen van de spelers, en de veldposities, dus je zou misschien spelers statistieken willen bijhouden. Maar heb je die gegevens ook van de tegenstanders? En wil je die ook bijhouden? Tenslotte heeft een wedstrijd altijd twee partijen...
In ieder geval heb je tabellen nodig voor de teams in de competitie. Verder een tabel voor de uitslagen. Als je al wat in Excel hebt gemaakt, kan dat een basis zijn voor je database. Misschien is het handiger als je een voorbeeldje post met wat je ongeveer voor ogen hebt; dat denkt wat makkelijker.
 
Database

Dat lijkteen goed plan :) Begin in ieder geval met goed nadenken over de verschillende gegevens die je wilt vastleggen. Zo heb je van het eigen team uiteraard de namen van de spelers, en de veldposities, dus je zou misschien spelers statistieken willen bijhouden. Maar heb je die gegevens ook van de tegenstanders? En wil je die ook bijhouden? Tenslotte heeft een wedstrijd altijd twee partijen...
In ieder geval heb je tabellen nodig voor de teams in de competitie. Verder een tabel voor de uitslagen. Als je al wat in Excel hebt gemaakt, kan dat een basis zijn voor je database. Misschien is het handiger als je een voorbeeldje post met wat je ongeveer voor ogen hebt; dat denkt wat makkelijker.

Het gaat niet om de tegenstander qua spelers en posities. Op www.voetbalnoord.nl en dan IJVC opzoekt bij clubs heb je per seizoen een aantal wedstrijden met uitslag en doelpuntenmakers.

Op http://www.ijvc.nl/ijvc/index.php/historie/seizoenen-55-10 zijn alle seizoenen te vinden. Nu wil ik een database waarin alle wedstrijden staan met uitslagen en doelpuntenmakers. Als een speler dan vraagt in welke wedstrijden hij gescoord heeft dat ik daar dan ook een rapport van draaien kan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan