Voetnote dubbel gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartmill

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2008
Ik heb het volgende probleem:
Ik heb een aantal onderwerpen die ik wil bespreken. Hierbij doe ik uitspraken waar ik gebruik maak van een bron, echter is dit regelmatig dezelfde bron. Om verwarring te voorkomen wil ik bij elk onderwerp verwijzen naar deze bron d.m.v. voetnotes. Dit is mijn doel:

blablablabla (1)
blablablabla (1)
blablablabla (1)
blablablabla (2)
blablablabla (2)

Bronnen:
(1) ........................
(2)........................

Echter als ik nu "voetnote" gebruik, somt hij automatisch op dus i.p.v. 3x (1) krijg ik (1), (2), (3). Kopieren werkt ook niet. Als ik het volgens deze manier wil doen krijg ik een tiental cijfers onder elkaar met allemaal dezelfde bron, nutteloos en niet erg netjes.

Is er een manier om dit "vast" te zetten? (ik wil later echter wel weer gewoon (2), (3) etc. kunnen gebruiken)

Ik heb Word 2000

Hallo Bart,
Ik ken dit gebeuren en heb het als volgt opgelost: de eerste voetnoot gewoon plaatsen. Dan bij de volgende verwijzing het nummer van de betreffende voetnoot met een superscript cijfer maken. Er zit dan geen echte link naar de echte voetnoot, maar je verwijst wel naar de goede noot. Nadeel is dat als je vóór de eerst genoemde voetnoot een andere zet, de nummering verspringt en je dus de gebruikte superscripts handmatig moet aanpassen.
Hopelijk heb je hier iets aan.
Groet, Regine

Zo ver ging mijn fantasie ook nog wel, maar als ik dan een word document doorstuur en de leraar wil a.d.h.v. de voetnote kijken wat de bron is (muis erop houden) toon hij 9/10 keer niets. Beetje raar.

Inmiddels via een verwijzing naar de voetnote zelf opgelost (hyperlink).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan