Voetnoten niet doorlopend in een document

Status
Niet open voor verdere reacties.

Swieten

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 apr 2007
Ik heb een vraagje over het samenvoegen van verschillende hoofdstukken in één word-document, waarvan de nummering van de voetnoten steeds opnieuw moet beginnen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat deze niet vanzelf doolopen?

ik heb het niet uitgeprobeerd, maar spontaan zou ik tussen de hoofdstukken met sectie-eindes werken. per sectie zou ik de nummering vanaf 1 laten beginnen.

steven

Ik neem aan dat je voettekst bedoelt en niet voetnoten want in de voettekst kan je paginanummers zetten namelijk. Is dit het geval dan kun je het volgende doen:
1. Neem een leeg document en plak daarin het eerste hoofdstuk.
2. Voeg de paginanummers in bij de voettekst via ‘Beeld’ --> ‘Koptekst en voettekst’. (Alle pagina’s worden nu automatisch genummerd als het goed is.)
3. Nu gaan we secties aanmaken voor elk nieuw hoofdstuk zodat er elke keer opnieuw begonnen wordt met de nummering.
4. Kies ‘Bestand’ --> ‘Pagina-instelling’ terwijl de cursor aan het eind van het hoofdstuk achter het laatste leesteken staat.
5. Kies bovenaan bij “Sectie beginnen” voor “Nieuwe pagina” en onderaan bij “Toepassen op” voor “Vanaf dit punt”.
6. Plak het volgende hoofdstuk in het nieuwe document.
7. Voor elk nieuw hoofdstuk dat met een nieuwe nummering moet beginnen doe je nu telkens de stappen 4 t/m 6.
8. Als alle hoofdstukken zijn ingevoegd in het nieuwe document dubbelklik je op het paginanummer onderaan de allereerste genummerde pagina. De werkbalk ‘Koptekst en voettekst’ verschijnt nu.
9. Klik nu op ‘Volgende weergeven’. Je zult zien dat de cursor verspringt naar de eerste pagina van de volgende sectie.
10. Klik nu op ‘Paginanummer opmaken’ en kies voor “Beginnen bij” en klik vervolgens op ‘OK’.
11. Voer de stappen 9 en 10 uit totdat je de laatste sectie gehad hebt. Alle secties (en dus alle hoofdstukken) zouden nu moeten beginnen met paginanummer 1.

Succes ermee!

bedankt!!

Ik bedoelde wel de voetnoten, die in het eerste hoofdstuk van 1 tot en met 16 liepen en dan weer opnieuw moesten beginnen als ik de rest erbij plakte. Het is inderdaad gelukt met die sectie-eindes en dan per sectie opnieuw! In ieder geval erg bedankt voor jullie reacties, nu kan ik weer rustig verder met mijn scriptie!!

groetjes Tessa

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan