• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voettekst beveiligen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelthoven

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Goedemiddag,

Ik heb een bestand dat door meerdere gebruikers gewijzigd kan worden.
Wat ik nu graag wil weten is of het mogelijk is de voettekst (met mijn naam erin) op een of andere manier te beveiligen. Deze moet alleen maar aan te passen zijn door mij en niet door anderen.

Bedankt voor jullie reactie.

Eric

Het eerste waar ik aan denk, is een Worksheet_BeforePrint gebeurtenis in VBA opstellen.

De code die je toevoegt wordt enkel uitgevoerd als er geprint wordt.

In die code kan je dan de juiste voettekst zetten. Ook al werd die veranderd door iemand (jij of iemand anders), net voor het printen wordt de juiste voettekst genomen. Zet wel een paswoord op de VBA code.

Wigi

Beste Wigi,

Is het misschien mogelijk om een voorbeeld bestandje mee te sturen, want ik begrijp niet precies wat je bedoelt. In de voettekst moet komen te staan mijn initialen: EV

Bedankt

Zet dit in de VBA code achter ThisWorkbook:

Code:
Private Sub Workbook_BeforePrint(Cancel As Boolean)
    ActiveSheet.PageSetup.RightFooter = "EV"
End Sub

Je kan ook LeftFooter of CenterFooter kiezen.

Beveilig je VBA project met een paswoord.

Wigi

Hallo Wigi,

Ik heb een bestandje bijgevoegd; zou je willen kijken of dit de goede manier is zoals ik het gedaan heb ?

Een ding blijft nog over : Hoe kan ik nu een password hierop krijgen ?

Bedankt,
Eric

Bijlagen

Module 1 mag je gerust verwijderen.

Voor de rest klopt het.

Paswoord: klik met rechts op het VBA project aaMap2.xls en verander de beveiliging bij de projecteigenschappen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan