Voettekst in Word 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dorien7

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2002
Sinds ik Vista heb is Word helemaal veranderd en het is er niet gemakkelijker op geworden. Ik probeer in een tekstdocument een voettekst te plaatsen met links tekst en rechts het paginanummer, maar dat wil maar niet lukken. Ik kan wel links tekst typen en rechts een nummer, maar dan komt op elke pagina hetzelfde nummer. In de paginanummergalerij staan allerlei opmaakmogelijkheden met pijlen, lijnen, bolletjes en nog veel meer, maar iets simpels als tekst met nummer kan ik niet vinden.

Post eens een vorbeeldocumentje, ik wil wel eens zien dat op elke pagina hetzelfde nummer komt te staan.

groeten Marcel

Ik ga naar beheer bijlagen, klik op toevoegen, klik op bladeren, ga naar het document, dubbelklik, het komt in het venstertje, klik op uploaden en er gebeurt helemaal niets. Wat doe ik fout?

Om nog even mijn vraag aan te vullen, ik tik de tekst aan de linkerkant van de pagina, ga dan met tab naar het einde van de regel en tik daar het cijfer 1, dat kan eigenlijk al niet een 2 worden op de volgende pagina. Maar als ik probeer via de galerij het paginanummer erop te krijgen verdwijnt mijn tekst.

Nadat je op uploaden hebt gedrukt moet je onderin op voer in drukken.
Zie voorbeeldbestandje (Ziek-dokter)
beheerbijlagen.jpg

Groeten Marcel

Sorry, er gebeurt helemaal niets, er komt alleen de naam van het bestand in het vakje voor "bladeren", als ik op "uploaden" klik wordt het vak weer leeg, er komt nergens een thumbnail of lijst of wat dan ook en als ik op "voer in" klik krijg ik de melding dat ik een bestaande bijlage moet slepen of een nieuwe toevoegen. En dat blijft zich herhalen.

Welke browser gebruik je ?
Het is zo gewoon erg lastig om je te helpen maar ik zal een poging wagen:

Ik heb de voettekst als volgt gedaan:
- In de voettekst gaan staan
- Tabblad Invoegen
- Snelonderdelen>>Veld
- in de lijst PAGE kiezen

Groeten Marcel

Bekijk bijlage Voettekst.docx

Ik waardeer al je moeite heel erg, helaas werkt ook dit niet. Het paginanummer wordt in de tekst geplaatst op de plek waar de cursor staat. En wat je in het document stuurde heb ik inderdaad ook geprobeerd, maar als ik daar vooraan een tekst zet verdwijnt deze zodra ik het paginanummer invoer.

Maar.... het is toch gelukt, het zal niet de juiste manier zijn, maar het werkt nu wel. Ik voer het paginanummer in aan het eind van de regel, tik dan direct daarvoor de tekst en vul het op met spaties tot de tekst voor aan de regel staat.

Vroeger, toen ik gewoon XP had, had ik hetzelfde tekstverwerkingsprogramma, Word 2007 en toen werkte het feilloos, maar nu de pc op Vista draait heb ik nog steeds het ene probleem na het andere. Maar je leert er wel veel van :o

Als je maar geholpen bent en weer verder kunt dan is het goed :)

Groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan