• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voettekst op ELK werkblad in bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

goedlichtJoost

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2012
Berichten
477
Hallo allemaal,

wij maken gebruik van een automatisch uren briefje. dit gaat wekelijks en is gemaakt in EXCEL 2007.
Het excel bestand bestaat uit 52 werkbladen, die elk een week voorstellen.
Nu zou ik graag iets van commentaar willen toevoegen in de vorm van een plaatje onderaan.
Ik wil hier graag de voettekst voor gebruiken,

maar echter wanneer ik deze instel, dan werkt deze enkel bij dat werkblad. dus bijvoorbeeld ingesteld bij werkblad Week 17.. dan werkt het alleen bij week 17 en niet bij week 16 of 18.

Weet iemand hoe ik een voettekst in kan stellen voor het gehele bestand?? dus niet gekoppeld aan een werkblad.

Graag hulp!

Mvg
Joost
 
Zo misschien
Code:
Sub Spaarie()
    For Each sh In Sheets
        sh.PageSetup.CenterFooter = "Bla-bla-bla"
        'kan ook leftfooter/rightfooter/centerheader, etc, etc....
    Next sh
End Sub
 
Voorbeeld leeg weekstaat
 

Bijlagen

  • Goedlicht weekstaat 2013(leeg).xlsx
    415,4 KB · Weergaven: 38
@ Spaarie,

Waar ga ik deze macro zetten dan? en voert hij deze altijd uit? of moet ik er dan een print macro van maken??
ik zou dan graag willen refereren aan een .JPG plaatje. Hoe doe ik dit precies? img.src @" C:\map1\Plaatje.JPG ???
gr
Joost
 
Joost,

Klik met de rechter muisknop op een tab en kies alle bladen selecteren. De wijziging in de voettekst komt dan op alle bladen.
 
Plaats deze in een module in je VB editor en druk op F5 (uitvoeren)
Code:
Sub Spaarie()
    For Each sh In Sheets
        sh.PageSetup.CenterFooterPicture.Filename = "C:\Documents\Plaatje.jpg"
        sh.PageSetup.CenterFooter = "&G"
    Next sh
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan