voettekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk48

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2001
Wanneer ik bij Word 2007 een kop- of voettekst plaats en ik voer daarna een paginanummer in dezelfde kop- of voettekst in, dan verdwijnt mijn eerder ingevoerde kop- danwel voettekst. Hoe voorkom ik dat?

Laatst bewerkt:
Een paginanummer wordt in een voettekst geplaatst; als je een nieuwe sectie hebt waarin je de paginanummers maakt, en de sectie is gekoppeld aan de vorige sectie (wat de standaardinstelling is) dan kan ik mij nog wel enigszins voorstellen dat je eerdere voettekst verdwijnt. Niet alletwee tegelijk overigens.... Ik raad je overigens aan om de paginanummers aan te maken in de voettekst zelf, als je al eerder een voettekst hebt aangemaakt. Je hebt dan meer controle over de layout van de voettekst.

En juist als ik dat doe is de voettekst verdwenen.
Het lijkt erop alsof de knop Paginanummer eerst de voettekst wqist en dan het paginanummer plaatst. Als ik het veld Page rechtstreeks plaats, dan blijft de voettekst wel staan. Overigens lukt omgekeerd wel: eerst het paginanummer en dan de voettekst. Blijft vreemd voor mij.

En juist als ik dat doe is de voettekst verdwenen.
Het lijkt erop alsof de knop Paginanummer eerst de voettekst wist en dan het paginanummer plaatst. Als ik het veld Page rechtstreeks plaats, dan blijft de voettekst wel staan. Overigens lukt omgekeerd wel: eerst het paginanummer en dan de voettekst. Blijft vreemd voor mij.

In de werkbalk Kop-Voettekst heb je knoppen voor het toevoegen voor paginanummers. Ik zou, zoals ik al aangaf, die knop gebruiken als je eerst de voettekst opent. Zoals je zelf al aangeeft, dan blijft de voettekst staan...

Beter kun je het "veld" pagenumber gebruiken, dat kun je op elke plek neerzetten. Als je in je voettekst zit, ga je via het tabblad invoegen naar "snelonderdelen" en daar kies je voor "veld"... daar zit de optie "page" o.i.d. je kunt daar ook het "veld" "number of pages" weghalen, dan wordt ook het "aantal pagina's van het document" in de voettekst gezet, zodat die ook nog eens zelf telt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan