Voip bellen en terwijl downloaden ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

karine

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
IK gebruik sinds enkele dagen Voipbuster.
Gesprek gaat via de adsl-lijn van de pc, dus niet via Voip-router ofzo.

Nu is soms de kwaliteit slecht, vertraging, wegvallen.
Poorten staan al open in de firewall en in mijn router.

Ik heb ook Utorrent draaien en die heeft een downloadsnelheid van 6Kb/s en een uploadsnelheid van 1KB/s.

Zou het nu kunnen dat door dit kleine down en uploadverkeer het gesprek hier hinder van ondervind ?

Nee, dat is zo weinig, daar zal het niet aan liggen.
Die slechte kwaliteit: heb je een goede microfoon?

Ik gebruik de gewone telefoon door middel van de direct functie van Voipbuster.

Ja Ja

Hallo Karine,

Weet niet wat jij onder een gewone telefoon verstaat, maar die oude types hadden een koolstof microfoon. Dat was voor die tijd genoeg. Werkte met een 50 volt gelijkspanning.

Ken VoipBuster niet, maar dan moeten ze toch wel wat hardware er bij leveren.

De huidige handheld's hebben een moderne microfoon en hun eigen voeding. Dus als je die gebruikt, zit daar niet het probleem.

Echter, mijn dect gaat in een soort slaapstand als er geen of onvoldoende signaal is. Het lijkt dan of de verbinding weg is, maar zodra er aan de andere kant geluid wordt gemaakt is hij er weer. Mogelijk dat VoipBuster over die techniek gaat struikelen.

Eric.:thumb:

Laatst bewerkt:
IK gerbruik een gewone Dect draadloze telefoon.

Gebruik dus de direct functie van Voipbuster.

IK geef het telnummer in, dan begin mijn dect telefoon te bellen, ik neem op en dan begint de telefoon aan de andere kant te bellen.

Na einde gesprek zet ik mijn dect telefoon af en verbreek ook de verbinding in Voipbuster zelf, want anders blijft de tijd doorlopen.

Even voor de duidelijkeheid, je gebruikt dus geen Voip-telefoniekastje?
Op zo'n kastje sluit je je telefoon aan en je internetkabel.
Zo'n kastje kan je namelijk configureren door het ip-adres van het kastje te vinden.

Helaas

Kan je niet echt helpen.

Mogelijk dat Utorrent af en toe voorrrang neemt, zou het niet weten.

Ken dit probleem bij Gizmo en Skype niet. Daarnaast loopt mijn gewone telefoon ook al over IP maar dan via Tele2.
Daardoor kan ik niet meer inbellen met een modem, maar dat is niet zo erg. Gebruik het alleen voor Girotel en doe dat nu via mijn GSM.

Eric.:rolleyes:

Vreemd, want je gebruikt dus geen extra hardware maar wel gewoon een goede dect telefoon.
Dan ligt het denk ik gewoon aan Voipbuster, voip-en is nog niet altijd even goed.

Heb de poorten in de router opengezet.

Is nu opgelost denk ik.

Ip telefoon

Heb de poorten in de router opengezet.

Is nu opgelost denk ik.

Hallo
Ik heb ook voipbuster ,heb een telefoon die ik op de router moet aansluiten.dan hoeft mijn computer net aan te staan.
Weet jij ook hoe ik dat moet doen.

vriendelijke groet Ben Esders Amsterdam

Jij moet de gegevens van Voipbuster in de router ingeven.

Kijk eens op het forum van voipbuster.

P.S : heb nog een vraagje voor jouw. Telkens ik iemand opbel, ook al neemt hij niet op reken Voipbuster mij 0,05 cent aan.

IS dit bij jouw ook zo ?

Kosten

Nee dat is bij mij niet het geval,ik heb voipbuster al heel lang

IK heb hem altijd gebruikt met een gewone telefoon maar dan via de direct functie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan