Hallo iedereen,
Ik heb een vraag over VoIP bellen in een vestiging.
Hoe gebeurt dit precies?
Stel ik heb een vestiging van 20 man, en ik wil via LAN onderling VoIP bellen, dit is dan toch gewoon gratis, heb ik dan een telefooncentrale nodig...zo ja wat doet deze precies?
Hoe is alles zeg maar met elkaar verbonden. Is die telefooncentrale als een soort switch dat alles met elkaar verbind?
En hoe zit het als ik meerdere vestigingen heb. Dan kunnen zij toch 'aangemeld' zijn op de telefooncentrale in één vestiging en is bellen alsnog gratis onderling?
heb je hiervoor IP-telefoons nodig of kan dit ook gewoon met gewone telefoons (analoge).
Ik probeer een beetje een helder beeld te krijgen van hoe dit allemaal precies communiceert met elkaar. Met name het intern en tussen vestigingen bellen.
Alvast bedankt,
Delfi
Ik heb een vraag over VoIP bellen in een vestiging.
Hoe gebeurt dit precies?
Stel ik heb een vestiging van 20 man, en ik wil via LAN onderling VoIP bellen, dit is dan toch gewoon gratis, heb ik dan een telefooncentrale nodig...zo ja wat doet deze precies?
Hoe is alles zeg maar met elkaar verbonden. Is die telefooncentrale als een soort switch dat alles met elkaar verbind?
En hoe zit het als ik meerdere vestigingen heb. Dan kunnen zij toch 'aangemeld' zijn op de telefooncentrale in één vestiging en is bellen alsnog gratis onderling?
heb je hiervoor IP-telefoons nodig of kan dit ook gewoon met gewone telefoons (analoge).
Ik probeer een beetje een helder beeld te krijgen van hoe dit allemaal precies communiceert met elkaar. Met name het intern en tussen vestigingen bellen.
Alvast bedankt,
Delfi