VOIP oplossing?

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Besturingssysteem
Windows 10/11
Hallo,
Een kennis van mij (op leeftijd) wilde overstappen van KPN naar Youfone. Alleen nu kwamen we erachter dat Youfone inmiddels gestopt is met aanbieden van vaste telefonie en dat andere providers dat uiteindelijk ook zullen doen.

Weet iemand of er een manier bestaat om hem over te zetten naar bv een VOIP abonnement, liefst met behoud van eigen nummer?

Nummerportering is bij wet geregeld en moet mogelijk zijn.

Er zijn weinig bekende providers voor particulieren. Vroeger gebruik gemaakt van voipbuster en die bestaan nog. Website is totaal niet bijgewerkt.

Let wel even op bij die vaak internationaal opererende providers wat de beltarieven zijn. Die kunnen nogal uiteen lopen.

Beste is om die kennis weer gewoon een telefoonabonnement te laten nemen bij de bekende providers als KPN, Ziggo etc.

Ik heb ook Voipbuster, maar ik heb het idee dat ze een beetje achterlopen met de techniek. Ik weet niet hoe het komt, maar vaak merk ik op mijn Fritzbox dat na +/- 5 á 6 minuten de verbinding opeens stilvalt. Van Fritzbox weet ik dat de modem updates vanuit AVM krijgt, dus ik vermoed dat VoipBuster ergens op achterloopt qua techniek.

Bij VoipBuster heb je overigens geen inkomend nummer, en je belt uit met een gespoofde en geauthenticeerd telefoonnummer. Als je een telefoonnummer wilt, dan is CheapConnect een goedkope oplossing.

dus ik vermoed dat VoipBuster ergens op achterloopt qua techniek.
Ik heb dezelfde ervaring. Constant problemen! Ik heb de nieuwste FritzBox.
Ik heb wel een nummer van VoipBuster begint met 085.
Kijk even bij BudgetPhone of dat niet wat is.

@Senso Dat telefoonnummer zal je dan wel een flink tijdje hebben? Want volgens mij geeft Voipbuster geen nieuwe nummer meer uit.

Terug
Bovenaan Onderaan