VOIP - Wat is het beste?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bertusje

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2011
Hallo,

Ik heb een alles in 1 pakket bij Ziggo met twee telefoonlijnen. Dus bellen, internetten (60mb) en digitale tv/radio. Ook gebruik ik wel eens Skype met onbeperkt bellen naar vaste nummers voor ongeveer € 5,- per maand. Naar 06 nummers bel ik met mijn GSM (sim only).

Ik wil gebruik kunnen maken van o.a. een bureautelefoon voor mijn zakelijke werkzaamheden met het ene nummer en verder in huis twee telefoonaansluitingen regelen (losse handsets) met het andere nummer. Wat is nu wijsheid gelet op efficiency en kosten? Idealiter zou ik ook nog graag een intercom aansluiten op dit geheel binnenshuis als dat technisch mogelijk is en via de pc belsoftware gebruiken als soort centrum van alle inkomende en uitgaande oproepen die opgenomen moeten kunnen worden.

1. Alleen Ziggo aanhouden en alles daarop aansluiten?
2. Ziggo en Skype aanhouden?
3. Iets anders? Bijvoorbeeld wachten tot Google Voice ook aktief is in Nederland of iets dergelijks?
4. Bestaat er iets waarmee je niet alleen goedkoop naar vast nummers kan bellen maar ook naar mobiele nummers?

Sta voor alle tips open!

Vast bedankt,

Bert

4. Ik heb KPN glasvezel en betaal een tientje per maand voor onbeperkt bellen naar alle vaste en mobiele nummers in NL.

Setup kan als volgt:

-Vaste nummer porteren naar budgetphone.nl . Kost € 10,- per jaar.
-Voip account maken bij voipbuster.com voor bellen naar vast (NL en buitenland)
-Voip account maken bijn 12voip.com voor bellen naar mobiel (NL en buitenland)
-Fritzbox (of een synology nas) kopen en dit geheel er aankoppelen
-Dialing rules maken zodat je keurig via de juiste verbinding belt

Er bestaan VOIP intercoms. Prijzen vanaf een € 400,-

Optioneel kun je op je laptop/tablet/smartphone nog een softphone installeren. Op die manier ben je ook buiten de deur via je vaste nummer bereikbaar.

ja want dan kan je sip en ziggo telefonie koppelen met voip en dialplans.http://www.callvoip.nl/product_info.php?products_id=327 zoiets en dan daar kan je dus meerdere losse dect handsets op koppelen.

de siemens voip telefoons kan je namelijk ook op de normale ptsn aansluiten en via webbrowser de voip providers. Dan heb je dus alles in 1 toestel. En dan met dailplans
instellen met welke provider je welke nummers wil bellen.
Is wel voip voor gevorderden :)
http://progx.ch/home-voip-prixbetamax-3-1-1.html voor tarieven

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan