• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voldaan/Niet voldaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

JacinthaO

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2016
Hallo,

Ik ben docent en wil het mezelf graag makkelijker maken door een lijst te maken waarbij ik automatisch afvink welke student de periode heeft voldaan en welke niet. Maar nu kom ik er niet helemaal uit met de formules.
Ik heb een voorbeeld bestand toegevoegd waarin ik 4 opdrachten heb staan, 1 toets die de studenten moeten hebben voldaan (daarnaast een eventuele herkansing) en een vervangende opdracht voor opdracht 3. Alleen die opdracht kent een vervanging, als de andere opdrachten niet voldaan zijn moeten ze hem nog eens inleveren en daarna wel een kruisje verdienen. In het bestand staan alle kruisjes voor "voldaan". Ik zou graag willen kunnen zien of een student de periode heeft gehaald (dus de opdrachten voldaan, de toets en eventuele herkanding voldaan en eventueel een vervangende opdracht voldaan).

Volgens mij erg veel werk om het helemaal werkend te krijgen. Ik zou daarom al blij zijn als ik voor elkaar krijg dat ik een overzichtje krijg of alle opdrachten (1 tm 4 en eventuele vervangende opdracht) voldaan zijn.

Kan iemand me hiermee helpen?
Alvast ontzettend bedankt!
Groetjes,
JacinthaO

Bekijk bijlage Excel_vraag.xlsx

Wat zou je nog meer willen kunnen zien?

Ik zie, tenzij de spellingsregels aangepast zijn, maar één vraagteken in het het hele verhaal. Maak even duidelijk wat je als resultaat wilt hebben.

Edit
@Haije, was ook mijn gedachte:d

Laatst bewerkt:
Ik zie, tenzij de spellingsregels aangepast zijn, maar één vraagteken in het het hele verhaal. Maak even duidelijk wat je als resultaat wilt hebben.

Edit
@Haije, was ook mijn gedachte:d

Haha, ik zie het Wat ik eigenlijk wil is dat er voldaan komt te staan als 1. opdracht 1 2 en 4 allemaal een kruisje hebben 2. opdracht 3 óf de vervangende opdracht een kruisje hebben en 3. de toets óf de herkansing een kruisje hebben.
Ik denk dat ik wel ongeveer weet wat ik moet doen, maar ik ben bang dat ik iets verkeerd doe met haakjes!

Probeer de angst te overwinnen en doe maar wat in een testbestandje. Er zal vast geen rook uit komen:d

Volgens mij voldoet de oplossing in post #2 al aan alle wensen: zodra je 5 kruisjes hebt, ben/heb je voldaan.
Tenzij je natuurlijk zowel in 3 (D) als vervanging 3 (H) een kruisje zet; of zowel in toets (F) en herkansing (G).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan