Voldoet deze Laptop aan de eisen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rmstandard

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jan 2015
Berichten
3
Hallo iedereen,

Ik heb even een vraagje. Sinds kort ben ik serieus bezig geweest met het leren van programmeren ( Python, en de basis van front-end talen). Nou heb ik al een wat verouderde computer die aan vervanging toe is. Ik wil nu dus een laptop kopen die geschikt is voor programmeren ( gewoon omdat een laptop lekker flexibel is, en ik dan overal kan oefenen met programmeren als ik dat wil :p ).

Nou heb ik wat 't een en ander gelezen over de aanbevelingen voor programmeeraders laptops en daar kwam vooral vaak in terug dat het een i5 processor of hoger moest hebben, SSD geheugen en het liefst minimaal 8 GB ram.

Nou heb ik de volgende Apple MacBook Air gevonden:
http://www.staples.nl/notebooks/cbs..._-feedgoogle&gclid=CNP4uPfi98ICFcjLtAodNB8AEA

In de specificaties staat het volgende over het geheugen:
Geheugen : 4 GB
Processor Nummer : i5
Werkgeheugen : 4 GB
Minimaal RAM : 8 GB
Videokaart : Intel HD Graphics 5000

Betekend dit nou dat deze Laptop over 8GB RAM beschikt, of maar uit 4?

dit is misschien een hele domme vraag:p, maar hopelijk weten jullie het antwoord,

alvast bedankt!

ps. mocht je nog verder advies hebben over laptops voor programmeren dan hoor ik dat natuurlijk graag!
 
Hey,

Dit betekend dat er gewoon 4 GB in zit vaak is dit 2x 2GB.

En voor programeren heb je niet 8gb ram nodig 4GB is aanbevolen.

Enkelt zodra je games of dergelijke gaat programeren dan kan je wel is meer nodig hebben.
SSD is handig maar niet vereist.

Als je advies wil over een laptop dan kan je ook beter een prijs noemen ;)

Ik ben persoonlijk niet een apple fan maar dat is persoonlijk natuurlijk voor iedereen anders ;)



Edit: Btw domme vragen bestaan niet alleen dommme antwoorden :p
 
Laatst bewerkt:
Wat wil je precies programmeren en voor welk platform?

Ik zou wel 8GB aanraden (persoonlijk een minimum, ook met 8GB ram heb ik een enkele keer de melding gekregen dat het op was), ook als je bijvoorbeeld apps wilt maken is het handig omdat je vaak een emulator gebruikt om te testen. (emulator in vm) Vaak heb je ook wel meer dan alleen je IDE open staan zoals browser met een boel tabs met documentatie als je met iets bezig bent. Wil je dingen testen in een ander OS, weer een virtual machine.

Visual Studio bijvoorbeeld draait standaard niet op de mac dus moet je al virtueel windows gebruiken boven op je standaard OS.

Natuurlijk is het ook afhankelijk van de prijs wat je wilt uitgeven en hoe future-proof je wilt zijn.
(als je zelf eenvoudig het geheugen kunt uitbreiden achter af is het natuurlijk prima om met 4GB te starten)

En zoals hierboven al staat, SSD is niet nodig maar wel fijn ;)
 
Hey, bedankt voor jullie reacties!

mijn budget ligt ongeveer rond de 1200 euro maximaal. Ik wil graag iets richting web-development gaan doen, en zit dan vooral te denken aan back-end programmeren & een beetje front-end.

Ik ben nu wel benieuwd welke laptops jullie zouden aanbevelen! ( Apple of Windows maakt niet zo veel uit )
 
http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/ASUS-N751JK-T7129H,10259,482723,1621825.html?langId=-11

deze is 1299 ongeveer een x aantal keer betere specs dan de mac in mijn ogen

Ook vind ik het persoonlijk lekker om te programeren met een iets groter scherm dan 13,1 inch.

Maar als je alleen web gaat doen dan kan de pc ook wat lichter worden in specs.

http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/ASUS-N550JK-CM362H,10259,482723,1475481.html?langId=-11
Deze kost 1149 euro.

Dit zijn super laptops de 2de in mijn ogen wat meer mobiel om dat hij wat compacter is 15,6 inch.

Er zijn zat laptops die goed zijn voor web maar als je op het lange termijn gaat kijken dan zou ik zo een type nemen als hierboven.
 
Verplaatst van Programmeren > ASP naar Hardware > Laptop
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan