Voldoet deze laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker57

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2006
Hai,
Wij zijn op zoek naar een laptop waar we het volgende mee willen:
-microsoft office er op (office personal 365)
-firefox browser
-avast antivirus
-adobe reader
-? Wellicht nog andere dingetjes als mbam of een ander adobe iets.

Hij wordt gebruikt voor surfen, tekstverwerking, pdfjes lezen. Misschien eens dingen als de mobiel er op aansluiten zodat we via de laptop de foto's van de mobiel op een usb stickje kunnen zetten.
Games en dergelijke worden er niet op gedaan.

Maar, hoe weet ik of de laptop voldoet?
Ik kan bij bijvoorbeeld office personal 365 de systeemeisen zien:
1 GHz of sneller x86 of 64-bitprocessor met SSE2-instructieset.
1 GB RAM (32 Bit) /2 GB RAM (64 bit)
3.0 GB totale opslagruimte

Ik neem aan dat je die totale opslagruimte inneemt, dus aftrekt van je geheugen. Is dat solid state drive?
Hoe zit dat met die benodigde RAM? Ik zie bijvoorbeeld dat de office 2 GB ram nodig heeft, en de adobe reader 1 GB. Is dat enkel bij de installatie gebruikt, want deze laptop heeft maar 2 GB systeemgeheugen. Heel simpel denken wij dan: 1 + 2 = 3 dus hij voldoet niet. Maar ergens zegt me dat dit niet klopt :p

Kan iemand ons adviseren of deze laptop geschikt is voor ons? We willen er een paar programma's op kunnen zetten.

Enkele kenmerken van de laptop die wij graag willen:
Toshiba satellite c40-c-10k
type : Intel® Celeron® N3050 processor with Intel® Burst Technology 2.0
snelheid : 1.60 (2.16 with Burst) GHz
2nd level cache : 2 MB
Solid State Drive capacity : 32 GB
Systeemgeheugen standaard : 2GB / Note: aanboord
maximale uitbreiding tot : 2GB / Niet uitbreidbaar
technologie : DDR3L RAM (1600 MHz)
Beeldscherm grootte : 35,6cm (14,0”)
type : Toshiba TruBrite® HD TFT High Brightness display with LED backlighting and 16 : 9 aspect ratio
interne resolutie : 1366 x 768
Grafische controller type : Intel® HD Graphics
geheugentype : gedeeld

Ja, deze gaat denk ik wel voldoen, maar op sommige (toch wel redelijk basic) taken ga je moeten wachten en dat is in mijn beleving (bijna) anno 2016 not done.

Volgens mij is dit zo'n beetje de allergoedkoopste laptop die je maar kon vinden op deze aardbol?
Is het niet handiger om jezelf een heleboel ergernis te besparen (door steeds maar te moeten wachten en wachten) en een laptop te kopen die het dubbele of bijna het dubbele kost? Dan nog zit je aan de onderkant van de markt, maar met een laptopje van een honderd of 5 tot max. 6 gaat 't allemaal nét even soepeler en hoef je bij het gros van de taken die je het ding laat uitvoeren, niet te wachten en te wachten en te wachten..............

Laatst bewerkt:
Hallo!

Hoeveel koste die pc? Ik denk dat het inderdaad goed voldoet maar niet op alles ik zal kijken of ik iets kan vinden

Rond de 245,--.

@gebruiker57 : zelfs een fatsoenlijke tablet kost al meer dan deze laptop.
Ik denk dat je er goed aan doet om eens naar een lokale pc winkel te gaan (en dan bedoel ik niet een winkel uit dozenschuifketen, maar een echte goede pc-winkel) en je daar uitgebreid wat tablets te laten tonen / demonstreren. Neem vooral het lijstje mee dat jij / jullie met de laptop willen gaan doen. Ik vermoed dat je met een tablet thuiskomt.

Laatst bewerkt:
Ja, deze gaat denk ik wel voldoen, maar op sommige (toch wel redelijk basic) taken ga je moeten wachten en dat is in mijn beleving (bijna) anno 2016 not done.

Volgens mij is dit zo'n beetje de allergoedkoopste laptop die je maar kon vinden op deze aardbol?
Is het niet handiger om jezelf een heleboel ergernis te besparen (door steeds maar te moeten wachten en wachten) en een laptop te kopen die het dubbele of bijna het dubbele kost? Dan nog zit je aan de onderkant van de markt, maar met een laptopje van een honderd of 5 tot max. 6 gaat 't allemaal nét even soepeler en hoef je bij het gros van de taken die je het ding laat uitvoeren, niet te wachten en te wachten en te wachten..............
Hallo! ik heb iets gevonden geloof ik eventueel checken of het helemaal aan uw eisen voldoet. Ik vind het zelf wel iets
http://www.marktplaats.nl/a/compute...c1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

@gebruiker 57:

Ik lees net dat het ding maar 32 gig opslagruimte bezit (weliswaar een SSD) en daarnaast maximaal (en dus niet uitbreidbaar) RAM geheugen van 2 GIG.

Dat gaat 'm dus niet worden. Snel vergeten!

Ben het met gast0225 eens;
die laptop heeft een Celeron processor ( traag ), maar 2 Gb ( niet uitbreidbaar ! ) werkgeheugen en een onboard videokaart die "gedeeld geheugen" gebruikt ( zijn videogeheugen dus leent van je werkgeheugen waardoor er nog minder van overblijft ).
Als je dat ding koopt krijg je er naar mijn overtuiging spijt van.
Ik zou kiezen voor een laptop met minimaal 4 Gb werkgeheugen, een Core i3 en een normale HDD , dan zit je ook ruim onder de € 500.
Een tablet, zoals eerder aangegeven, zou voor u ook een prima alternatief ( kunnen ) zijn..

Iedereen bedankt voor de inbreng!

Weten jullie misschien laptops die beter geschikt zijn voor de taken die in de beginpost zijn omgeschreven?
Een tablet willen we niet, we willen een laptop.

Ik zou kiezen voor een laptop met minimaal 4 Gb werkgeheugen, een Core i3 en een normale HDD , dan zit je ook ruim onder de € 500.

Bedankt, zou je ook eventueek voorbeelden kunnen noemen?

Ik zie bijvoorbeeld deze voorbij komen:
http://www.laptopshop.nl/product/650063/category-45702/hp-17-p110nd.html

Laatst bewerkt:
Als je de antwoorden die je krijgt goed bekijkt, dan zie je dat aan je wens reeds is voldaan o.a. in bericht 5.

Bijv. deze Lenovo zou een alternatief kunnen zijn voor € 405. Uitbreidbaar geheugen, Core i3, 500 Gb HDD, DvdRom drive en een mat scherm ( beter bij gebruik bij veel licht ).
Via deze link een overzichtje, waarbij je zelf nog wat filter-opties kunt aanpassen, o.a. de max. prijs die ik op € 480 heb ingesteld.
Zelf zou ik niet voor een Acer kiezen, dit gezien mijn ervaringen met dit merk.
Mijn ervaring met Asus, Toshiba en Lenovo zijn goed maar de keuze ligt uiteraard bij jezelf, het is niet mijn geld maar ik zie graag dat je lang probleemloos veel plezier aan je aankoopt beleeft. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan