• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Volgen verwijzing na dubbelklik in beveilingd blad

Status
Niet open voor verdere reacties.

netogg

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 aug 2008
Hallo,

Ik heb de volgende situatie:
2 werkbladen: Blad1 en Blad2
Blad1 is zichtbaar voor de gebruiker en is beveiligd
Blad2 is een gegevensbron en niet zichtbaar voor gebruiker (bladtabs uitgeschakeld).

In Blad1 verwijs ik naar gegevens op Blad2 -> cel a1: =Blad2!$a$1

Als ik dubbleklik op cel a1 in Blad1 springt Excel naar het (verborgen) Blad2 (de bron vd formule).

Hoe kan ik ervoor zorgen dat Blad1 niet alleen beveiligd is maar dat bij dubbelklikken op de cellen niet naar een ander (bron) werkblad wordt gesprongen?

Diegene met het juiste antwoord verdient mijn eeuwige dank! :)

Hoi

Als je deze code opneemt in de code achter blad 1, dan wordt er niets gedaan bij een dubbelklik:

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
    Cancel = True
End Sub

Gebruik Target (zie regel 1) om te specifiëren dat er bvb. niets mag gebeuren bij een dubbelklik in een bepaald bereik.

Wigi

Hoi Wigi,

Bij deze mijn eeuwige dank voor je supersnelle reactie. Het werkt ook al snap ik niet helemaal hoe.

Met behulp van:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal A1 As Range, Cancel As Boolean)
Cancel = True
End Sub

Is blijkbaar mijn hele werkblad gevrijwaard, van het volgen naar de bron.

Als ik ipv A1 een range probeer -> A1:J63 begint Excel te mekkeren over een lijstscheidingsteken Range("A1:J63") werkt ook niet. Evenzo ";"of "," als lijstscheidingsteken.

Evenzo de enkelvoudige selectie van A1 is voor mij een goeie oplossing

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal A1 As Range, Cancel As Boolean)
    If Not Intersect(Target, Range("A1:J63")) Is Nothing Then
        Cancel = True
    End If
End Sub

Wig

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan