Volgend record tabbesturingselement Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geertje26

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2010
Berichten
76
Reeds eerder had ik het probleem in het tabbesturingselement.
Ik heb toen de volgende aanpassing gedaan: bij de eigenschappen de tabstop op nee gezet toen leek mijn probleem te zijn opgelost maar nu is het zo dat hij niet bij het invoeren van uren zoals volgt.

Cliëntnummer: 10 (zelf invoeren)
datum: 26-01(datum vandaag is automatisch ingevuld)
uren: 0.50 (zelf invoeren)

Als ik nu bij het laatste invoerveld de uren heb ingevoerd hoort het altijd automatisch naar een nieuw record te gaan. Dit werkt op een of andere manier niet.

Wat er gebeurd is als ik het urenformulier open gaat hij niet op een nieuw record staan maar op een ander info formulier.

Heb een oud formulier de eigenschappen met elkaar vergeleken maar alles ziet er prima uit. Enig idee waar het fout gaat? Of is het niet mogelijk bij een tabbesturingselement om naar een volgend leeg record te gaan?

Groet Geertje26
 
Heb je in de eigenschappen van het formulier gekeken of de eigenschap "Toevoegen" op Ja staat?
 
En er is maar één formulier geopend? Je wekt de indruk dat hij naar een ander formulier gaat. Hoe staat de eigenschap Modaal?
 
Klopt.

Er is ooit een formulier totaal per medewerker aangemaakt hierin kun je zien hoeveel uur er per dag gewerkt is.

Voor dat ik een tabbesturingselement had aangemaakt werkte alles prima. Ik heb nog gekeken bij de oude situatie en dit vergeleken maar alles staat gelijk en toch springt hij naar andere dingen in het formulier. De ene keer dit totaal overzicht een ander keer naar printen overzicht en de andere keer op snelkoppeling word!!!!! wat is dit toch.

Toen ik een tabbest.el. had aangemaakt met een tab voor uren en de ander voor planning is dit probleem ontstaan. In het eerste tab dus dat hij niet autom. naar een nieuw record gaat.

Modaal staat op nee.
 
Help heeft iemand een idee wat ik eraan kan doen??

Het is zo vreselijk irritant om niet te kunnen werken met access zoals het hoort.

groet geertje26
 
Misschien helpt het als je een voorbeeldje hier op het forum zet, dan kunnen we even meekijken.
 
het eerste tab is dus de urenverantw als ik hier uren in zet dan hoort bij de enter toets naar een nieuw record te gaan nu begint en eindigt het steeds op iets anders.

hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.

groetjes
 
ooh ja misschien belangrijk maar op het werk hebben wij office 2003.

Thuis werk ik op office 2010 maar sla het werk op als 2003. vervolgen exporteer ik de aanpassingen of schrijf op wat ik doe en pas het later aan.

groetjes
 
Hallo,

Ben nog steeds niet uit bij bovenstaande ik heb het al heel ver alleen nu gaat hij naar volgende record als ik op tab druk in plaats van enter
Octafish kan ik het bestand misschien naar je mailen???
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan