• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

volgende dagnaam automatisch invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kuin047

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2002
Berichten
444
Ik ben al een tijd aan het zoeken maar kan het niet vinden.
Als ik in cel a1 wo invul dan wil ik dat de a2 a3 enz. doorgaan met de reeks do vr enz.
Kan dat?
 
Tuurlijk.

In A1 zet je "maandag", in A2 zet je A1+1, in A3 zet je A2+1, ...
En dan verander je de celproperties naar custom en zet je ddd of dddd (zie print screen)
 

Bijlagen

  • days.jpg
    days.jpg
    58,2 KB · Weergaven: 120
Je voert wo in (enter), klikt weer in die cel en sleept het vulgreepje (zwarte blokje aan de rechter-onderkant van de cel).

Of zoals The Doctor zegt, maar in a1 moet je niet "maandag", maar de begindatum injassen
 
Laatst bewerkt:
lukt niet

ik krijg hem niet werkend.
Ik heb een jaar overzicht met de hele kalenderreeks.
Nu wil ik dus door het invullen van de eerste dag (ma di wo do enz.) dat de verwijzing in de onderliggende cellen wordt doorgevoerd(omdat de dagen ieder jaar 1 dag verspringen)
 
Als ik met mijn NL Excel versie in A1 wo typ, en vervolgens dat doorvoer naar beneden (met de vulgreep), dan krijg ik daar do, vr, ...
 
automatisch

Ja met de vulgreep gaat dat wel.
Maar dan moet ik alle tabbladen gaan aanpassen.
Ik wil dus dat het automatisch wordt doorgevoerd door middel van celverwijzing.
Dus als ik in A1 do invul dan wil ik dat de kolom verder gaat dmv celverwijzing met vr za zo enz.
Dan hoef ik niet bij een nieuw jaar alle dagen aan te passen.
 
Laatst bewerkt:
Beste medeforumgebruiker,

misschien kan het ook op deze manier. (zie bijlage)

In de gele cellen staat de formule.

In het tabblad staat de (weekdagen)tabel.

Laat je ff weten of dit gebruikt kan worden?

Met vriendelijke groeten,

Oeldere
 

Bijlagen

  • 2009-01-14 weekdagen.xls
    15,5 KB · Weergaven: 94
anders

allemaal bedankt maar ik ga het anders doen.
Want zo kom ik met de schrikkeljaren in de knoop.
Nu hoef ik alleen op het eerste tabblad de laatste week van februari in te vullen en de eerste week van maart.
De cellen hoger en lager die link ik aan de namen van de ingevoerde dagen.
Met het schrikkeljaar wordt 29 febr ook handmatig ingegeven en wordt de extra dag zo automatisch ingevoerd.

Ik kan allemaal ingewikkelde formules gaan bedenken met indien als en vlookup enz. maar dit lijkt mij het eenvoudigste.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan