Volgende resultaat uitlezen van database

Status
Niet open voor verdere reacties.

BadHunter

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Hallo,

Ik ben bezig met een van soort gastenboek. Ik gebruik hiervoor gewoon een databse. Voor het uitlezen word alles onder elkaar gezet. Mijn vraag is dus hoe kan ik er voor zorgen dat hij de eerste 5 berichten laat zien en dat je daarna op volgende moet klikken voor de volgende 5 enz. Ik heb wel zoiets gemaakt maar volgens mij is het veelste veel typ werk voor niks. Ik heb iets vaags mee gekregen als mysql_next_result maar ik weet ook niet hoe dat helemaal in zijn werk gaat.

Alvast bedankt,

Bad Hunter

Ik zou gewoon een script maken als dit

<?php
$aantalberichten = 5 ; // het numer van berichten per pagina
if ($_GET['start']){
//in $_GET['start'] staat er waar je mee moet beginnen. Aangezien je met een get werkt, zou men hier een mysql_injection kunnen doen. Om dit te voorkomen gebruiken we de functie mysql_real_escape_string
$start = mysql_real_escape_string($_GET['start']);
}else{
$start = 0;
}
//we weten de start nu, en het aantal berichten per pagina, we kunnen dus de mysql_query doen.
$qry = mysql_query("SELECT * FROM __tabel__ LIMIT ".$start.",".$aantalberichten.";");
while ($rij = mysql_fetch_array($qry)){
//tot zolang we een bericht krijgen
hier haal je dan je gegevens uit de array $rij,

}
$ber = mysql_count_num_rows($qry);
//het aantal berichten dat er in het totaal zijn...
if ($ber > ($start + $aantalberichten)){
// er zijn meer berichten dan het aantal waar we mee zijn begonnen + het aantal dat mag worden weergegeven, dus we moeten een link voorzien voor meerdere berichten.
?>
<a href="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF'] ?>?start=<?php echo ($start + $aantalberichten)?">Link naar volgende 5 berichten</a>
<?Php
}
?>

Ik heb dit net in 3 min getypt, nooit getest. er staat wellicht wel ergens nog een kleine fout in, het is ook al na middennacht dus het kan zijn dat ik niet zo fris meer ben, maar hopelijk helpt het je toch voorruit :)

Miklas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan