• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Volgens celkleur uren optellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

faruknl

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2006
Beste mensen,

Ik ben bezig voor mij en voor mijn collega’s een rooster te maken zo dat we weten hoeveel uren we wekelijks werken.
Daar bij heb ik alleen wat hulp nodig en ik hoop dat je mijn kan helpen?

Ik heb een voorbeeld toegevoegd.
Wat ik wil is aan de hand van cel kleur wil ik als voorbeeld als kleur groen voor die dag 8 uur optellen, of kleur geel dan niet.

Het gaat bij mij om dat ik onbelangrijk de cel inhoud dat ik door kleuren van cel de uren kan optellen.

Of als iemand beten idee heeft kan ook natuurlijk, het gaat er om dat ik door aan geven van kleuren de uren kan optellen.

Hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat het er handig handig is het met kleuren te doen (vrij bewerkelijk om elke cel elke keer van kleur te laten veranderen).

Maar dit voorbeeld telt cellen van een bepaalde kleur en ook de waarde in de cellen.

Bijlagen

Withaar,

Als je niet meer als drie kleuren nodig hebt, lijkt mijn optie toch wel de verstandigste.

Kijk hier eens: www.newbytes.be
En dan Lessen 11 voorwaardelijke opmaak (meer dan 3 kleuren)

@Faruknl,

Kleine toelichting, dit zijn geen standaard excel formules die gebruikt worden, maar ze werken via een macro script. Als je er niet uit komt, meld je dan even.

@Ad Becude,

Gezien de vraag;

'Wat ik wil is aan de hand van cel kleur wil ik als voorbeeld als kleur groen voor die dag 8 uur optellen, of kleur geel dan niet.'

Zie ik niet helemaal in hoe voorwaardelijke opmaak hier kan helpen.
Natuurlijk is het handig om cellen met een bepaalde waarde/tekst automatisch een kleur te geven, maar daarmee tel je m.i. nog niet het aantal groene om die uitkomst vervolgens te vermenigvuldigen met bv 8.

Withaar,

Mijn optie is maar een suggestie, geen verplichting:thumb:

Heren,

Allebij bedankt voor je reactie, ik denk dat ik mijn vraag anders moet stellen.

Bij mij gaat het om dat ik door middel van iets kan aangeven dat er wel of geen 8 uur moet worden opgeteld.

Ik heb het getest met

‘=AANTAL.ALS(B4:H4;"6.30")*4+AANTAL.ALS(B4:H4;"22.00")*4AANTAL.ALS(B4:H4;"DIENST ELDERS")*8

en dit werkt, dit is ook eigenlijk wat ik ongeveer zoek, maar kan dit beten en? Kan het ook door middel van een VB code?

Dankjewel

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan