Volgens hardware geen USB 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

wollie

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hallo,
volgens apparatenbeheer heb ik de volgende USB controllers:
1) Intel 82801DB/DBM USB Universal Host Controller 24C2
2) Intel 82801DB/DBM USB Universal Host Controller 24C4
3) Intel 82801DB/DBM USB Universal Host Controller 24C7
4) Intel 82801DB/DBM USB2 Enhanced Host Controler 24CD

Als ik bv een DiskonKey in een USB-poort steek, dan krijg ik de melding dat ik geen snelle USB poort heb. In de lijst van beschikbare poorten zie ik alleen de controllers 1, 2 en 3.

Heb ik nu wel of niet USB 2.0 ?? Of is er iets niet goed geinstalleerd?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Mvg,
Wollie :thumb:

je hebt een usb2 port wie zoekt die vind
ik hoop dat hij niet in je pc zit voor het aansluiten van een kaardlezer.

Als je een usb2 poort hebt, dan wil dat niet meteen maar zeggen dat hij ook werkt als usb2 poort, je zult de nieuwste software en drivers daar dan wel voor moeten instaleren.

Geplaatst door lamp
je hebt een usb2 port wie zoekt die vind
ik hoop dat hij niet in je pc zit voor het aansluiten van een kaardlezer.

Wat is de bedoeiling hiervan? Snap eigenlijk je antwoord niet.

ah heel gemakkelijk sommige pc's hebben nog maar voor een deel usb2 poorten en voor de rest usb poorten zoals als hij.
dus volgens mij moet hij gewoon de juiste nemen

Lamp heeft gelijk maar vergeet nog steeds 1 ding, usb2 wordt software matig gecreeerd, natuurlijk de hardware uitvoering is ook wel iets anders maar waarschijnlijk moet wollie toch de juiste drivers nog instaleren om usb2 te verkrijgen.

Hangt ervan af mischien heeft hij een preinstalled pc en dan is het meestal wel in orde hoor

De USB aansluitingen zitten op het moederbord: Aopen AX4G Pro. De 1e HUB (met twee poorten) zit achter op de PC. De 2e HUB (met twee poorten) zit aan de zijkant en is met draadjes op het Moederbord aangesloten. De 3e HUB is nog niet aan gesloten. Volgens de beschrijving van AX4G Pro zijn dit allemaal USB 2.0 connectors.

Op de CD-Rom die bij het moederbord hoort staat het volgende over USB 2.0:
Installing Driver in Existing Windows XP System

Please follow these directions for a smooth installation of the USB 2.0 package.

After enabling the USB 2.0, Windows XP setup will show a "Found New Hardware" dialog box.
Under Windows XP, "Universal Serial Bus (USB) Controller" will be displayed.

1. Click on "Next," and from the generated list box, choose "Install from a list or special
location (Advanced)", click "Next"
2. Click on "Next," and from the generated choices, choose "Include this location in the
search:"
3. Insert the Bonus CD in CD-ROM.
4. Type "[CD-ROM]:\Driver\Intel\USB2.0\WinXP" in the text box that appears.
5. Click on "Next." A message informing you that Windows XP has found "Intel PCI to USB
Enhanced Host Controller" should appear.
6. When the New Hardware Wizard has finished installing the USB driver, click on "Finish"
7. Open [CD-ROM]:\Driver\Intel\USB2.0\WinXP\QFE and install "Q312370_WXP_SP1_x86_ENU.exe"

Windows XP heeft echter de nieuwe Hardware nooit gevonden. Ook update drivers vanuit apparatuurbeheer lukt niet. Het runnen van Q312370_WXP_SP1_x86_ENU.exe geeft de melding dat de taal die geinstalleerd is niet hetzelfde is als de taal van de update.

Jullie suggesties om USB 2.0 aan de praat te krijgen zijn welkom. Ik zal ook dit probleem ook aan Aopen voorleggen.

Mvg,
Wollie

En zoals Muurhond aangaf, je hebt geen cd bijgeleverd gekregen voor het moederbord.
De taal isntelling is neit zo erg hoor, waarschijnlijk heb je een Nederlandse XP en de driver installatie is in het engels, dit kan geen kwaad.
Dll files op elke compter hebben wel vaker meerdere talen, windows moet hier altijd mee om kunnen gaan.

Ik heb op het AOpen forum het antwoord gekregen: ik moest de nieuwste versie van de moederbord driver downloaden en installeren.
:p

Wollie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan