volgens mij zit het niet helemaal goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

SphiXS

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2002
Ik heb een probleem wat op zich niet erg ingewikkeld is, maar wat ik wel een beetje vreemd vind. Ik heb uit allerlei onderdelen een pc laten samenstellen, handig dacht ik, want dan heb je precies wat je wil. Toch zit ik met een paar vraagjes. Ik heb een pc laten samenstellen uit de volgende onderdelen:

P4 2.4 ghz
mobo: asus p4pe
256 mb ddr-sdram (pc2700, ik weet nie of dat goed is)
asus geforce 4 TI 4200s, een overclockte dus, die draait
op 550mhz, normaal 250.

Een vriend van mij heeft een ongeveer gelijk systeem, moederbord weet ik alleen niet en hij heeft een gewone geforce 4 ti4200.
Het probleem is dat zijn pc volgens mij veel sneller draait. Ik weet niet of het iets met zijn harde schijf is die sneller draait. Nou weet ik wel dat het gras bij de buren altijd groener is, maar ik vind dit nogal vreemd. Iemand die misschien een antwoord heeft?

Alvast bedankt!

Iets is gelijk of ongeveer gelijk, maar dat laatste kan nét de kleur van het gras verschillend maken. Verder maakt de geïnstalleerde software ook nog uit. Je zou eens een benchmark kunnen draaien op beide PC's.

Groetjes,
Bennie

Bij de memory read van aida32 geeft hij aan dat ik boven een athlonXP 1800 zit, maar onder een AthlonXP 1.7 ghz, dat vind ik wel wat laag. Ze zeggen wel dat de AthlonXP sneller draait en je dus niet naar alleen ghz moet kijken, maar dat schijnt bij de AthlonXP's niet te kloppen, dus zit ik onder een 1.7 ghz, da vind ik niet zo mooi. Die vriend van mij heeft ook 256mb geheugen. Is pc2700 eigenlijk goed?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan