• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

volgnummer incl. datum

• Onderwerp starter Onderwerp starter peng
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

peng

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2009
hallo allemaal mijn naam is pascal engelen en ben nieuw hier op het forum nu had ik de hoop dat jullie mij konden helpen.

Ik ben bezig met mijn eindstage en daarbij moet ik het magazijn verkeer optimaliseren nu heb ik al een bestelformulier gemaakt, maar om verwarring te voorkomen wil ik een volgnummer aan het document zetten

het liefst op deze manier jjmmddvolgnummer.

zou dat kunnen op deze manier ?

mvg

Pascal Engelen

edit :

was iets vergeten erbij te vragen.
Is het mogelijk om bij iedere nieuwe bestelling dat het volgnummer zich reset ?

Laatst bewerkt:
datum & volgnummer

Ja hoor dat kan,
zorg dat je in een cel (bijv. C3) de datum van vandaag hebt staan en in een andere cel (bijv. C4) het volgnummer. Zorg ervoor dat het volgnummer telkens wordt verhoogd als je een bestelformulier maakt.
In de cel waar je het nummer wilt hebben zet je: =TEKST($C$3;"ddmmjj") & $C$4.
Dat zou moeten werken.

Succes ermee :thumb:

bedankt voor je snelle reply DCWDPT alleen het probleem is ik heb niet veel verstand van excel tot nu toe is het me gelukt om een volg nummer te creëren met antwoorden van andere threads

ik zal even een voorbeeld uploaden.
Ik zit alleen met 3 probleempjes

1 ik krijg de datum er niet bij
2 als ik op afdrukken klik drukt hij 1 keer het bestelformulier af en 2 extra bladen met alleen een 1 erop
3 ik weet niet hoe ik het volgnummer kan laten resetten.

nog even voor de duidelijkheid :D want het is nog vrij vroeg.

ik moet een volgnummer kunnen creëren dat aansluit op de huidige datum van de desbetreffende dag (jjmmdd)

bij het openen van een nieuw document moet het volgnummer zich kunnen resetten.

mvg

hopeloze Pascal Engelen

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan