• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Volgorde cel conditioneringsregels veranderen bij kopieëren werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

mhv55

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 mei 2015
Berichten
3
Beste allemaal,

Ik heb een werkblad gemaakt met daarin diverse cellen waarbij voor een cel meerdere conditioneringsregels gelden.
Die meerdere regels heb ik in bepaalde volgorde staat gemaakt en bij de eerste regel is de vinkbox "Stop if True" aangevinkt.
Waar ik nu achter kom is dat wanneer ik het hele werkblad kopieer in de kopie die eerste regel niet meer bovenaan staat maar op plaats 2.

Erg irritant. Iemand enig idee hoe dit te voorkomen is?

Alvast bedankt voor genomen moeite!!!

Martin
 
Op een buitenlands Forum vondt ik deze oplossing. Maar ik begrijp niet hoe dit de implementeren is. Snapt iemand dit en kan hij mij dit uitleggen?

Citaat:

I have found that when you copy the new sheet, the formatting rules apply based upon the cell address. In other words, if you have formating starting at a1 it will reorder to the top of the rules if all other formats start with later cell addresses.

To get around this I have been inculding a1 in conditional formats even if i don't need it. like this a1,$c$13:$t$88

clunky, but works. Using this system, when I copy to a new sheet, the order remains as the original sheet.


Einde citaat

B.v.d.

Martin
 
Ik vermoed in Vw opmaak een celverwijzing zetten. '=$A$1 → geen opmaak of dergelijke.
 
Zoiets vermoede ik ook. Alleen ben in dit aan het testen in alle variaties die ik kan verzinnen en tot op heden nog niet die gevonden die werkt..

Martin.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan