• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

volgorde (in letterwaarde) uit kolom 1 als sorteerwaarde in tabel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

SEMPER

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2016
voor de pro's misschien een domme vraag ;)
ik zou in excel een takenlijst(verticale kolom),bestaande uit mannen en vrouwen in willekeurige (vaste) volgorde (M/F waarde gegeven) ,automatisch een assistent willen toewijzen van hetzelfde geslacht,afkomstig van een andere lijst uit excel,met mannen en vrouwen in willekeur,maar wel chronologisch.
Deze lijst bevat enkel de vorige datum van assisteren,het geslacht en de naam van de persoon.

Zonder voorbeeld document zal het heel erg lastig zijn om te laten zien wat je evt. zou kunnen doen.

nu met bijlage

Bekijk bijlage Map1.xlsxBekijk bijlage Map1.xlsx

ik zou op werkblad 1 degenen die een taak krijgen automatisch een assistent (van hetzelfde geslacht) willen toewijzen uit de lijst op blad 2 ,
in kolom D van werkblad 1.. de eerste week is er maar 1 taak,zonder assistent. elke andere week zijn taak 2 tem 4 uit te voeren met een assistent.
Alvast merci voor de hulp:)

Domme vragen bestaan niet. Slecht gestelde of incomplete wel;)

Kan je de vraag een beetje verduidelijken? Je hebt maar 7 manlijke assistenten terwijl je er in het voorbeeldje 9 nodig hebt. Welke relatie hebben de datums met elkaar? Waarom staan er datums in de opmerkingen waar rekening gehouden moet worden? En zo kan ik er nog wel een paar verzinnen.

In het voorbeeldje een eerste opzet die natuurlijk niet correct is.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
hallo Semper, welkom hier.

je kan in de tabel op blad2 sorteren op geslacht en op datum.

en dan van boven af toekennen.

en als de mannetjes op zijn begin je weer van boven.

Laatst bewerkt:
VenA & sylvester-ponte
merci voor de snelle respons;) de opmerkingen in de tabel zijn meegekomen met copy-paste van een andere excel,hebben voor de rest geen functie
edmoor had gevraagd om een vb,en om tijd te besparen..
de datums in de 2e kolom pas ik nadien via dezelfde macro aan,en vervolgens sorteer ik,om iedereen evenveel aan de beurt te laten komen
de datums in werkblad 1,slaan telkens op de 1-4 personen erlangs genoteerd.
De eerste opdracht (rechts vd datum) word enkel door mannen gedaan en zonder assistent..(in week 1 is er ook maar 1 taak),de weken nadien
moet er voor taak 2 tem 4 een assistent toegewezen worden,van hetzelfde geslacht.
Hopelijk heb ik het een begrijpelijk gemaakt?
Kijk uit naar jullie reactie
Groeten
Semper

Maak er eerst eens wat leesbaars van.

Iets met hoofdletters, punten, komma's en de enter toets.

UIt de brei aan letters haal ik deze: "pas ik nadien via dezelfde macro aan". Dus weer een vraag: Welke macro?

VenA
De opmerkingen in de tabel zijn er dankzij het kopiëren uit een andere Excel-file,maar deze hebben voor de rest geen functie.
(member 'edmoor' had gevraagd om een voorbeeld,dus had ik om tijd te besparen snel iets op deze manier in elkaar gestoken)
In het voorbeeldje in bijlage,zou ik de gevraagde functie willen testen.
Daarna kan ik deze opnemen in een macro met nog 7 of 8 andere functies.

In verband met de file;
kolom A op werkblad 1,vermeld de begindatum(s) van elke week.
In de eerste week is er maar 1 taak,die standaard door een man uitgevoerd word. ( A/B/C 2 )
De tweede week loopt van rij 4 t.e.m. rij 7,ondanks dat de datum maar 1 keer vermeld is.

Voor taak 2 t.e.m. 4,van de weken nadien (rij 5-7,10-12,15-17,20-22),moet er een assistent toegewezen worden van hetzelfde geslacht.
Deze assistenten zou ik willen invullen vanuit werkblad 2,kolom A&B.
Mijn excuses voor de zinsbouw het vorige bericht.
Ik uit naar je reactie.
Mvg,
Semper

Addendum/vervanging ;
de eerste taak word altijd door een man uitgevoerd,en in week 1 is dit ook de enige taak.

Mvg,
Semper

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan