• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Volgorde labels in legenda automatisch aanpassen -- Bereik grafiek in een keer aanpas

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvandelden

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jul 2006
Beste allen, twee vraagjes.

1. Bij een grafiek met een stuk of 15 lijnen, staat rechts in de legenda de namen van de, in dit geval, fondsen aangegeven. Als ik bij de brongegevens de data van een nieuwe week in de kolom invoer, en 'aflopend sorteren' selecteer, wordt in de grafiek zelf alles keurig aangepast. Wat echter lastig is, is dat de volgorde van fondsnamen in de legenda niet automatisch aangepast wordt. ik weet niet hoe ik dit aan moet passen - ja ik kan de volgorde van namen wel handmatig aanpassen, maar ik zou graag willen dat dat automatisch gaat. Iemand een list?

2. dezelfde grafiek - als ik nieuwe data heb, pas ik het nu als volgt aan: ik klik rechts op grafiek, kies brongegevens en voer bij de data de naam van de kolom waarin ik zojuist de nieuwe data heb ingevoerd. Voor een grafiek met 15 fondsen moet ik dat 15 keer doen. Ik heb 4 grafieken met in totaal 99 fondsen..... Om meer aan mijn gezin toe te komen :rolleyes: zou ik graag een truc kennen om in een keer voor al deze waarden het nieuwe bereik op te geven. Iemand een list???

Vr. groet
Jaap

Kan je een voorbeeldbestandje plaatsen dat laat zien wat de structuur is en dergelijke.

Geen belangrijke gegevens erin zetten natuurlijk.

Wigi

Eens kijken Wigi

Beste Wigi,

leuk dat je ernaar wilt kijken. :thumb:
Ik zal eens kijken of ik nu de bijlage er aan toe kan voegen - een excelbijlage heb ik nog nooit toegevoegd. Er moet nog het eea worden afgestemd in het bestand dus let maar niet teveel op kleine foutjes. Oa. verwijzingen van het 4e tabblad en verder kloppen nog niet helemaal.
Je kunt dus het beste even kijken naar de grafiek in het 2e tabblad, waar de legenda zich niet aanpast. Ik kom er echt even niet uit...
Succes!

vr. groet
Jaap

He verdraaid

Beste Wigi,
ik heb geprobeerd het excel-bestand als bijlage bij mijn vorige bericht te zetten, maar dat lukt niet. Kan een .xls extensie niet... Ik heb even gezocht of ik hier een topic over vindt, maar dat lukt zo 123 niet
Ik heb ook geen site waar ik het op kan zetten en dan naar verwijzen. Zal ik het even mailen?
GRoet
Jaap

Je moet een bijlage eerst inpakken met winzip, winrar of vergelijkbaar en het zip of rar bestand bijvoegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan