Volle cellen afdrukken..??

Status
Niet open voor verdere reacties.

wizard57

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2013
Als je nu een query heb gemaakt om bepaalde gegevens te filteren en je print dit,heb je in de kolom waar het om gaat veel lege cellen.
Hoe stel je die query nu in ...zodat hij alleen de volle cellen laat zien?

John

Dit snap ik niet. Wat wil je precies? Aansluitend aan je vorige vraag vermoed ik dat je een query hebt die je filtert op een bepaalde waarde, en dat je een rapport hebt dat die query gebruikt als Recordbron. In dat geval zou het rapport dus de gefilterde records moeten laten zien. Dus wat ben je aan het doen?

In mijn tabel zit een veld...notitie.
Nou niet in ieder record wordt hier iets ingevuld.
Dus zijn veel records hier leeg.
in je rappport krijg je ieder record te zien.
nu wil ik alleen DIE records zien waarbij het veld...notitie..is ingevuld.
John.
(wis nie da je kwaad werdt..)

Ben ik kwaad? hmm, volgens mij stel ik alleen maar een tegenvraag. En die is nog niet helemaal beantwoord. Ik snap uiteraard wel dat je een veld hebt waar al of niet wat in staat, en dat je die filtert in je query. Maar zoals ik al zei: als je rapport is gebaseerd op de query, zie je alleen de records uit die query. Dus ik snap het nog steeds niet...

Omdat ik problemen heb met concentratie e.d. is het voor mijn soms moeilijk om abn zinnen te vormen en vragen te stellen.
ik probeer het nog eens......wat moet ik in die query doen...zodat daar wordt gefilterd op het (volle) veld notitie.

john

Het is gewoon zo...waar een normaal mens een uur over doet......kost het mij 3 dagen..snappie?

Ik snap je frustraties; zelfs zonder concentratieproblemen kan Access een gebruiker over de kling jagen :) Gewoon je eigen tempo volgen dus!
Als je wilt filteren op een tekstveld, doe je dat ofwel op een specifieke inhoud, of op een deel van de tekst die dan een waarde moet bevatten, of bijvoorbeeld op een lege waarde. En dat laatste is blijkbaar de filtering die je wel wilt, maar nog niet hebt? Probeer eens:
Code:
Is Null Or ""
in de regel Criteria.

Dank voor je begrip......maar niet filteren zodat je de lege ziet maar de volle
john

Voeg je het woordje NOT toe. (twee keer, want je hebt twee voorwaarden) Dus:
Code:
Not Is Null AND Not ""

mag je hem nog op <Opgelost> zetten :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug