Hallo iedereen,
ik heb een nogal ingewikkelde vraag: ik zou graag in Excel een berekening hebben die automatisch het aantal volle pallets en aantal losse dozen berekend op basis van een manueel ingegeven aantal.
Bijvoorbeeld:
Klant X besteld 128 dozen van product Y. Product Y heeft 12 dozen per pallet. Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik in Excel kan zien dat dit 10 volle pallets zijn + 8 losse dozen (in aparte kolommen).
Wat het extra moeilijk maakt is dat indien de losse dozen 2 of minder zijn (bv bij bestelling van 122 dozen), dit automatisch bij een volle pallet moet komen. In Excel zou dit getoond moeten worden als: 9 volle pallets + 14 dozen.
Hetzelfde voor product X met 24 dozen per pallet en 4 (of minder) dozen die bij een volle pallet worden geteld (bestelling 122 = 4 pallets van 24 dozen + 26 dozen).
Bedoeling is ook dat de losse dozen in een aparte kolom van de volle dozen worden geplaatst.
Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is.
Alle hulp is welkom
.
Thx! Dorothy
ik heb een nogal ingewikkelde vraag: ik zou graag in Excel een berekening hebben die automatisch het aantal volle pallets en aantal losse dozen berekend op basis van een manueel ingegeven aantal.
Bijvoorbeeld:
Klant X besteld 128 dozen van product Y. Product Y heeft 12 dozen per pallet. Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik in Excel kan zien dat dit 10 volle pallets zijn + 8 losse dozen (in aparte kolommen).
Wat het extra moeilijk maakt is dat indien de losse dozen 2 of minder zijn (bv bij bestelling van 122 dozen), dit automatisch bij een volle pallet moet komen. In Excel zou dit getoond moeten worden als: 9 volle pallets + 14 dozen.
Hetzelfde voor product X met 24 dozen per pallet en 4 (of minder) dozen die bij een volle pallet worden geteld (bestelling 122 = 4 pallets van 24 dozen + 26 dozen).
Bedoeling is ook dat de losse dozen in een aparte kolom van de volle dozen worden geplaatst.
Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is.
Alle hulp is welkom

Thx! Dorothy