volledig controle kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert11

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2011
Ik ben zins gisteren volledig de controle kwijt over mij pc. Het besturingssysteem is door een male ware overgenomen. systeemherstel werkt niet, ik kan niet op internet om antispyware of iets dergelijks te downloaden. en krijg steeds een xp home security 2012 alert. wie kan mij helpen die eraf te krijgen?

pc starten in veilige modes daarna systeem herstel uitvoeren mocht dat niet lukken kun je nog altijd opnieuw installeren

Misschien bied deze link soelaas.

Of deze.

Hmm, het is de vraag of het virus niet in de systeembestanden zit die je terugzet.
Die XP Home Security 2012 is dus zo'n typische nepper.
http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=222&t=4905

Edit: Jackall was me net even voor. Bij zijn eerste link geeft de add-on WOT (Web Of Trust) van Firefox bij mij een oranje rondje en de tweede link krijgt zelfs rood alarm met een keiharde Warning. In ieder geval daar niet op links klikken of reddingsprog downloaden want dan ben je misschien verder van huis.

Laatst bewerkt:
Mmn nou, ik zou het iets anders doen hoor.
Als het mogelijk was geweest dat me zo iets zou kunnen overkomen.
Opnieuw installeren is wel de aller laatste optie die over zou moeten blijven

Een link.
http://www.bleepingcomputer.com/virus-removal/remove-win-7-antispyware-2012

Een probleem.
Je kunt niet downloaden.
De optie om de bestanden op een andere computer te downloaden en ze dan naar de geinfecteerde computer over te zetten ,zou meschien eventueel niet mogelijk voor je kunnen zijn.

Dan zou kunnen proberen door een paar keer op de F8 toets te klikken de windows in de veilige modus met netwerk ondersteuning op te starten.

Je kunt de software wel in die veilige modus laten draaien maar is de bedoeling dat je zo dra als het mogelijk is windows weer in de normale modus opstart en de software laat draaien.

Dit soort programma's rogue security software is in deze tijd een tool die door crimineel mede mens wordt gebruikt en op je geld uit is.
Geld is de ergste grootste verslaving in deze wereld ,en mensen doen er alles voor wat maar te bedenken is.
Ga er dan ook nooit van uit dat je zomaar zonder meer even met een enkel anti malware scannertje klaar ben.
Dit geld dus zeker voor als je eenmaal geinfecteerd bent.

Een rootkit is een cloaking programma die er voor kan zorgen dat malware verborgen blijft.
Laat daarom ook altijd even de rootkit scanner lopen.
http://support.kaspersky.com/viruses/solutions?qid=208280684

En zou ook even MSRT laten draaien.
http://www.microsoft.com/downloads/...E0-E72D-4F54-9AB3-75B8EB148356&displaylang=en

En ja inderdaad nog een anti spyware is ook niet verkeert
http://www.superantispyware.com/portablescanner.html?tag=SAS_HOMEPAGE

Waarom adviseer ik je zo'n reeks software aan.
Dat zit hem in het feit dat de ene malware de andere malware voor je aandacht verborgen houd ,wat uit eigenlijk op een gegeven wel eens voor de hand kan gaan liggen als de ene malware zich zo duidelijk kenbaar aan je gaat maken op je computer aanwezig te zijn.

Nou veel succes Robert11. :thumb:

Groetjes Ragdoll

combofix elders downloaden op stickje, pc starten in veilige modus, combofix erop zetten en laten draaien ...

Laatst bewerkt:
bedankt tot nu, maar hij werkt nog niet optimaal.

ik heb in de veilige modus een Anti-malware gedownload, de infectie lijkt eraf te zijn maar hij heeft nog enige schade achter gelaten. Ik kan geen exe-bestanden openen, steeds vraagt hij met welk programma ik wil openen maar met geen enkele lukt het. Een systeem-herstel laat hij niet toe want een domeingroep geeft geen toestemming, niet in administrator, niet in veilige modus en niet via windows-R etc.:(

Robert,

Heb je inderdaad de tip van om te downloaden in de veilige modus met netwerk ondersteuning gegeven.
Ben met die posting ook met deze link begonnen,
http://www.bleepingcomputer.com/virus-removal/remove-win-7-antispyware-2012
En de bedoeling is dan ook dat je eerst die handleiding opvolg en daarna in volgorde van hoe in die posting staat de andere links opvolg.

Ondanks weinig info over de toestand van je pc die is gegeven ,kan na die tips nog een eventuele indicatie gemaakt worden van hoe de toestand op je pc dan nog is.

Maar als je de adviesen die in de verschillende postings door elkaar gaat gooien en dan zegt van een anti malware ,is het niet duidelijk wat er nu wel en wat er nu niet is uitgevoerd op je pc.
En er is geen voorstelling meer mogelijk van als dat het probleem niet helemaal oplost dan heb je dat andere nog om het op te lossen.

Als toegevoegde waarde, het succes is wel afhangkelijk natuurlijk van hoe de samen werking is tussen die om hulp vraag en die de hulp aanbied.

Want kijk die enige schade kan net zo goed bijvoorbeeld een tweede malware zijn die daar achter zat of nog zit.

Minal dat van combofix heb je redelijk goed maar dat is het helemaal.

ComboFix is an executable software, intended for users with advanced computer skills to run it only on occasions where a regular antivirus would not detect certain malware, or where an antivirus cannot update or otherwise function.
http://combofix.net/

Combofix is voor als je het gericht gaat gebruiken ,en dat is dus inderdaad bijvoorbeeld als iemand die ook weet waar hij mee bezig is je dat adviseerd.

Wat weer op zelfde neer komt als wat ik in posting hiervoor ook wat duidelijker probeer te maken.
Dat je van 1 de adviesen moet opvolgen.
Want 2 stuurmannen op 1 schip gaat altijd fout.

Kijk die gevolgen die er nog zijn is best wel te herstellen ,maar als daar bij je de oorzaak er van je niet duidelijk is ,dan heb je niks opgelost.
En blijf je met iets zitten wat helemaal zeker is.

Dus hoe info er gegeven word van wat er allemaal al is gedaan en wat allemaal nog aan de hand is ,enz.
Hoe meer kennis daar over op forum terecht komt waar iets mee gedaan kan worden ,kennis is macht.

Je kunt toch niet zomaar gaan gokken naar een oplossing.
Want dan begin ik me toch heel langzaam er iets bij voor te stellen waarom er zoveel infecties zijn.
"In 2010, Microsoft cleaned almost 19 million infected systems with rogue security software."
(bron: Security Intelligence Report (SIR))

ragbol, ik begrijp werkelijk helemaal niets van je verhaal. graag kort en krachtig vertellen wat voor stappen ik kan nemen.

Wie is hier een ragbol ? :d;)

Dat je helemaal niks van het verhaal begrijp ,is heel erg vervelend voor je.
Je zou dan begrijpend moeten gaan leren lezen.
Nog makelijker dan dit kan haast niet ,en dat begrip heb je wel nodig want dat is je basis om via een forum dit soort problemen op te kunnen lossen.

Kort en krachtig,
Volg altijd alleen alle adviesen in de antwoorden van 1 poster op.

Dus,
Als je mijn antwoord zou kiezen dan alleen en alles wat in die post staat.

Je zou eventueel tussen door kunnen melden hoe het gaat en als er iets niet helemaal goed is geef dan zo veel informatie er over.

En die stappen die je kunt nemen staan in eerste posting hé.;)

Het zelfde doe je natuurlijk ook als je voor het antwoord van iemand anders kies.
Het gaat er niet om dat je nou voor mijn antwoord moet kiezen ,die keuze moet je zelf maken ,want het gaat om jou te helpen.
Het probleem wat er namelijk is met de antwoorden die je gaat krijgen in dit onderwerp ,is dat iedereen op andere manier jou probleem benaderd dat kan zijn door een ander inzicht of een ander idee daarover of een andere ervaring er mee heeft en ga zo maar door.
Dus ,met goede bedoelingen om jou te helpen ,gaan de antwoorden elkaar toch tegen werken.
En daar word jij het slachtoffer van.

Bijvoorbeeld,
Minal haalde deze twee fora aan Hijackthis of Nucia.
Ben je daar wel eens geweest ?
Moet je daar maar eens gaan kijken hoe ze dat daar doen.
Je zal zien dat er 1 poster aan helpen is met antwoorden en niet door elkaar heen met antwoorden word gepost ,je moet hem namelijk wel eerst een kans geven om je te kunnen helpen en als hem dat niet lukt kan een ander het over gaan nemen.

Meschien dat het zo weer een stukje duidelijker voor je is.
Je kan het natuurlijk wel altijd proberen om aan te geven wat je niet duidelijk is of waar je moeite mee heb ,het gaat om jou.;)

Laatst bewerkt:
Hallo Ragdoll (excuus), Zie je wel, je kan wel duidelijk zijn. Ik begrijp wat je wil zeggen en wil graag dat iemand met veel ervaring en liefst iemand die hetzelfde probleem heeft gehad mij kan helpen. De laptop met het probleem is van mijn dochter en die kon niet wachten hem weer te gaan gebruiken. Hij is nu dus niet beschikbaar zij zit nl op kamers in A'dam. hij kon immers weer op internet en dus op msn ofzo. Zodra ik hem weer heb ( midden volgende week) zal ik proberen hem te herstellen. ik neem weer contact als het het me niet lukt. bedankt alvast.
gr. robert11

Robert11 toch als u blief,
Dat ik duidelijk ben dat weten buiten dit forum alleen in nederland al paar honderd duizend en dat is niet het probleem ,maar het probleem is dat jij door zo'n reactie met billen bloot op het internet staat.
Je geeft daar door de zwakste punten van je zelf aan ,zo'n simpel psygologisch geintje kan je wel buiten internet maar niet op het internet neem dat nou als u blief van me aan.
Je kunt veel beter zeggen dat je gewoon dom bent daar is meer begrip voor meer hulp en je bent veilig.

Je wil graag iemand met veel ervaring.
Maar natuurlijk je moet ze ook een keer de kans geven.
Want voor mij is het concept van rogue security software al zo'n 16 jaar oud ,nieuws niks dus en al helemaal geen uitdaging.

En heb er op het moment ook helemaal geen zin meer in ,het veel moeite voor niks.

Wens je succes en de groetjes aan je dochter.

Beste Ragboll,
Ik denk dat je me helemaal verkeerd begrepen hebt, ik heb in principe mijn excuus al aangeboden en dat ik niet genoeg verstand van computers heb snap je toch wel. ik vraag niet voor niets op dit forum om hulp. Dus deze nono heeft nog steeds het probleem dat ik al eerder beschreven heb en nu ik de computer van mijn dochter weer heb weten te bemachtigen zou ik niet liever willen dan dat je me helpt.
Het probleem is als volgt:
Mal-ware is mbv anti-malware verwijderd in de veilige modus.
De computer werkt maar kan geen exe bestanden openen,
de systeembeheerder laat downloaden van een reparatie niet toe
systeemherstel kan niet worden gestart,
Na verloop van tijd komt de mal-ware weer terug.

robert11

Dat exe bestanden niet uitgevoerd kunnen worden, komt meestal omdat op het bureaublad en in menu start je geen snelkoppeling kunt openen. Als je ze opent, worden ze weergegeven als" lnk.bestand" en kan windows het bijbehorende bestand niet vinden.

Download in dit geval dit fix exe.reg file, kies Opslaan als, bewaar het op je harde schijf en voer het uit. Start vervolgens je pc opnieuw.

Beste Dorado,

om te beginnen wil ik je bedanken dat je me wil helpen.
ik heb geprobeerd wat je me aanbevolen hebt maar ik kom niet verder als downloaden en na uitvoeren krijg ik een Register-editor, hier staat vermeld dat het bewerken van het register is uitgeschakeld door de systeembeheerder.
Ik kom dus niet verder.

Voer het bestand eens uit in Veilige modus? (Trommel een aantal x F8 tijdens het opstarten)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan