volledig scherm in Word2000 niet meer weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

rfrolfes

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2001
Ik was bij een ouder echtpaar, en die hebben Office2000 op hun pc staan.
Nu is op één of andere manier Word in een volledig scherm terecht gekomen, en we krijgen het niet meer terug in de normale weergave.

Ik heb het volgende al geprobeerd:
Alt B
F11
Alt F11
Alles opnieuw installeren. (na eerst alles eraf gehaald te hebben)

Niks helpt.
Ik zie een Word-scherm, omrand met linealen, en direct boven de horizontale lineaal de blauwe windows-kaderbalk met daarin links het Word-logo.
Als ik daarop klik krijg je het menu met onderaan Alt-F4 afsluiten.

Help.

O ja, ik zie dus niet de optie volledig scherm, maar gewoon Word zonder knoppen en werkbalken.

Hoi,

De Esc-toets, of F10 en hierna menu Beeld > Normaal ... ?

Probeer ook eens met de muispijl helemaal naar boven in het scherm te gaan .....

Tenslotte:
Sluit Word; zoek via de START-knop en de optie 'zoeken...' naar NORMAL.DOT en verwijder dat (als er meer zijn, allemaal verwijderen en vergeet niet ook te zoeken in/naar verborgen en systeem -mappen en -bestanden.
Start hierna Word weer.

Succes, Teun

Helaas,
Ook de dingen die je schrijft heb ik al geprobeerd.

Ik zie trouwens geen ´volledig scherm´.

Wat ik zie, is een gewoon Word-scherm met linealen en schuifbalken, alleen zonder knoppenbalken en werkbalken.

Dus ik vermoed dat dit niet de functie ´volledig scherm´ is.
Want dan zie je deze dingen niet.

Zie bijlage.

Bijlagen

• schermword.jpg
    schermword.jpg
    91 KB · Weergaven: 52
Hoi,

Inderdaad helaas.
Ik zou verder niet weten hoe je dit op kunt lossen, anders dan een her-installatie.
Daarbij is het wel belangrijk om alles van het (gedeeltelijke) officepakket te verwijderen, en dit gebeurt niet als je via het configuratiescherm Word (of Office) verwijderd
Bijgaande link maakt dat wel mogelijk.
Nadat je de aanwijzingen van deze link hebt opgevolgd, zou ik opnieuw de pc opstarten in veilige modus en de map in Program Files waarin Word was ge-installeerd geheel verwijderen. Evt. kan je met RegEdit de verwijzingen naar Word opzoeken en ook deze verwijderen. Alle restanten (en dus ook evt. instellingen die mbt. Word nog aanwezig waren) zijn als het goed is nu verwijderd.
Vervolgens herstart je de pc weer in normale modus en installeer je Word opnieuw.
Ik hoop echter voor je dat er een andere Wizz... is die een minder omslachtige oplossing weet.

http://www.microsoft.com/office/ork/xp/appndx/appa15.htm

Succes, Teun

Nee, dit is leuk.

Ik ZIE helemaal geen menu´s!!!!

Geen beeld, geen bestand, geen bewerken, helemaal niks!!

Zie de bijlage in mijn eerdere bericht.

Hou de alt-toets ingedrukt druk dan op b (Alt-B) verschijnt dan wel het submenu van Beeld?

Groeten,

Daar ben ik weer,

Misschien een hele gekke, en of het werkt weet ik niet. Mogelijk voorkomt het alle acties om Office weer blanco te moeten installeren.
Kopieer van een andere Pc met Word2000 het sjabloon Normal.dot eens naar een diskette.
Haal normal.dot van de 'foute' pc weg, uiteraard nadat je Word hebt afgesloten.
Plaats het gekopieerde sjabloon daarna terug in dezelfde map als waar je de oorspronkelijke hebt verwijderd.....

Teun

Kijk, dat ik daar nog niet eerder aan heb gedacht!
Bedankt, ik ga het binnenkort proberen.

(ik kom niet elke dag bij die mensen over de vloer...)

Mega!!

Ook hier ga ik komende week mee aan de slag.

H. dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan