Volledige cleanup?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gaab

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2002
Berichten
174
Zijn er goede draaiboeken om je pc weer volledig te juisen en vanaf nul te draaien? Hoe formatteer je best en is het mogelijk om daar als leek aan te beginnen?

Groetjes,
Gaab
 
format is niet nodig als je pc nog goed werkt.

Goed opschonen is wel aan te bevelen:

voer de volgende bewerkingen uit en draai de genoemde progjes (heb je ze niet, laat het dan even weten):

progje : Ad-Aware 6
bewerking : schijfopruiming
progje : regcleaner
bewerking : schijfdefragmentatie
 
mja

Heb vorige week wat problemen gehad tgv een 'major crash' na partitionering. Ondanks het feit dat ik XP opnieuw geïnstalleerd heb en over de vorige versie, is er een stuk van de vorige versie blijven hangen (voorgaande XP was Home en nu een Pro, vandaar dat ik het kan zien!). Er scheelt nog vanalles aan en ik vrees dat ik best gewoon vanaf nul begin....heb alles al weggeschreven en partities op c: na allemaal geformatteerd!

Groeten,
Gaab
 
tja,

dan is een format van C misschien wel handig.

CD XP erin, opstarten en goed opletten : ergens tijdens de eerste 5 minuten vraagt de pc of je van CD of schijf wilt opstarten, kies dan voor CD. Daarna wordt je de mogelijkheid aangeboden om te formateren. Kies je voor schijf, dan wordt Windows over de bestaande versie heengezet.

Heb je de progjes Ad-Aware en Regcleaner ?
 
en...

wist hij dan ook alle program files? Sinds de herinstallatie staan alle program files er nog in, maar werkt de helft ervan nog maar....ik zou alles opnieuw willen doen opdat het zo optimaal mogelijk zou functioneren....

groetjes,
gaab
 
uiteraard,

na een format is 'ie helemaal leeg, alleen je merkt er niets van omdat Windows na het formateren onmiddellijk "doorwandelt" en de nieuwe installatie begint.
 
K, thanx....ik ga het even proberen! I'll let you know als het allemaal in orde is! :)

Groetjes en have a nice day,
Gaab
 
http://www.lavasoftusa.com/support/download/
http://www.vtoy.fi/jv16/shtml/software.shtml (2e van boven)

en als je Regcleaner 4.3 van Jouni Vuorio gaat gebruiken :

Als je dit als leek gebruikt is er eigenlijk maar 1 controle die je "veilig" kunt uitvoeren:

na de opstart van Regcleaner kies je voor het tabblad "extra", daarna voor "register opschonen" en dan : "voer ze alle uit".

Nadat regcleaner zijn werk heeft gedaan, staan er mogelijk regels met "registersleutels". Deze kun je in het vierkantje ervoor aanvinken. Zet overal een vinkje en check even of op je scherm tevens een regeltje staat : "Deze vermelidngen blijken nutteloos te zijn en kunnen zonder risico worden verwijderd". Staat deze tekstregel NIET bovenin je scherm, of staat er wat anders, dan NIET onderin kiezen voor : selectie verwijderen, maar voor "afsluiten". (Haal de vinkjes desnoods eerst weer even weg).

Ben je onverhoopt toch in de fout gegaan en heb je dingen verwijderd die niet weg hadden gemoeten : nog geen probleem, want met het tabblad "reservekopieen" activeer je het backupbestand en kun je kiezen uit 1 of meerdere backups die je kunt terugzetten. Als je dit doet is je laatste probleem weer opgelost.
 
Schoon!

Geplaatst door gaab
Zijn er goede draaiboeken om je pc weer volledig te juisen en vanaf nul te draaien? Hoe formatteer je best en is het mogelijk om daar als leek aan te beginnen?

Groetjes,
Gaab

Kijk ook eens op deze site.

Suc6.
 
Moet je partities eerst niet wissen alvorens deze format te doen? Ik zou graag mijn harde schijf terug als geheel hebben om het later opnieuw in te delen...het is nu wat chaotisch! Iemand die weet hoe je dat best doet in Partition Magic 8.0. ??

Gewoon wissen en allemaal bij c: zetten? Kan dat met unallcocated space??

Groetjes,
Gaab
 
Is dat zo ?
De laatste keer dat we van Spybot een update mochten ontvangen was 26 MEI !!!

Gelukkig is het nu pas 19 juni zodat we nog net niet aan een volle maand zitten..................... ;)

Ad-Aware is vandaag nog geupdate.................. ;)
 
Iedereen spreekr erover van de Fdisk te gebruiken, maar is dan niet alleen c: geformat? Wat gebeurt er met de rest van de partities? Die blijven dan toch gewon bestaan!Niet? Dat is niet de bedoeling! :)

Greetz,
Gaab
 
Geplaatst door gaab
Iedereen spreekr erover van de Fdisk te gebruiken, maar is dan niet alleen c: geformat? Wat gebeurt er met de rest van de partities? Die blijven dan toch gewon bestaan!Niet? Dat is niet de bedoeling! :)

Greetz,
Gaab

Met FDISK kun je partities vewijderen en je HD a.h.w. weer "inrichten" tot een partitie.Daana formateren.

Grtzzz.
 
Nog nooit mee gewerkt, moet ik dat ergens afhalen of staat dat standaard in winXP? Is het toch niet beter dat via Part.Magic te doen? Daar heb ik al mee gewerkt, maar ik weet niet hoe de partities weer samen te zetten!!

Greetz,
Gaab
 

Bijlagen

  • doc1.doc
    68 KB · Weergaven: 41
Ah,ok...ik had het gevonden, maar blijkbaar kan de pc xnmt niet vinden om de partitie terug te zetten! Ik denk dat dat een fout is die veroorzaakt wordt door PM vanwege de herinstallatie van XP eerder in de week!
 
Geplaatst door gaab
Ah,ok...ik had het gevonden, maar blijkbaar kan de pc xnmt niet vinden om de partitie terug te zetten! Ik denk dat dat een fout is die veroorzaakt wordt door PM vanwege de herinstallatie van XP eerder in de week!

Met PM kun je a.h.w. spelen met partities!
Als je met FDISK aan de slag wilt zul je eerst "C" met Par. Mag. moeten formateren naar FAT32 omdat FDISK geen NTFS partities ziet.

Suc6.
 
Ok, de partities zijn weer één schijf :) het is dus gelukt met PartMag! Nu nog volledig formatten! Wanneer vraagt winXP om van de cd te starten? Het schijnt kan op die manier een format gebeuren!

Greetz,
gaab
 
Geplaatst door gaab
Ok, de partities zijn weer één schijf :) het is dus gelukt met PartMag! Nu nog volledig formatten! Wanneer vraagt winXP om van de cd te starten? Het schijnt kan op die manier een format gebeuren!

Greetz,
gaab

XP schijfje in CDRom speler>>>opnieuw opstarten>>>als bericht "opstarten van CDRom verschijnt" geef je een "enter">>>volg aanwijzingen.

Grtzzz.
 
Hij geeft gewoon aan dat tweemaal XP installeren problemen kan geven, maar vraagt niet echt expliciet om te formatteren :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan