• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Volledige kolom Maand verspringt in nieuwe maand :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

Baco2013

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2012
Ik heb een database waarin ik elke dag werk.
Nu heb ik een formule gemaakt namelijk: =ALS([@Doosnummer]<>"";MAAND(VANDAAG());"")
Deze formule zorgt ervoor dat ik na een enter in kolom Doosnummer de maand van invoer te zien krijg in kolom Maand.
Ik wil dit namelijk zodat ik aan het einde van de maand een mooi overzicht heb in mijn database wat er allemaal die maand is ingevoerd door mij of collega`s.

Het probleem doet zich alleen voor dat als er een nieuwe maand aanbreekt de hele kolom veranderd word in die maand.
Dus bijvoorbeeld ik heb maand November ingevoerd dus staat er in kolom maand 11. Is het 1 dec staat er in die gehele kolom 12 en weet ik dus niet meer wat nou in November is ingevoerd.
Kan iemand mij misschien helpen met dit probleem?:thumb:

Zoals Nederlands beste voetballer zou zeggen; Ma das logisch!

Waarom gebruik je geen userform om in te voeren?

Userform is mij niet bekend.
Ik ben een leek wat betreft office...
Userform is makkelijker om te gebruiken als ik jou begrijp?
En een aanpassing aan mijn formule is niet te doen?

Bedankt voor je reactie!

Om een 'vaste' datum/maand erin te krijgen, ben je denk ik genoodzaakt om VBA te gebruiken...
Omdat een formule geen vaste waarde is zal je altijd tegen dit probleem oplopen.

Heb een voorbeeldje voor je gemaakt betreffende userforms

Bijlagen

Ik heb net ook wat filmpjes gekeken op youtube wat userform precies doet maar het ziet er wel super mooi uit om te gaan gebruiken!
Het probleem alleen is is dat er gegevens in worden gescant via een barcodescanner...is het een probleem om met een scanner te werken in een userform?
Mocht dat geen probleem zijn dan ga ik mijn database zodanig aanpassen dat ik het via userform voortaan ga doen.

Als je de waarde van de barcode scanner in Excel kan krijgen is het geen probleem om deze in te laden in een userform. Dat kan je weer doen met een combobox...
Ik maak wel een test bestandje, ff geduld ;)

je kunt ook een makrootje gebruiken:

als het doosnummer in kolom A komt en de maand in kolom D moet komen:

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  if target.column=1 and target.offset(,3).value="" then target.offset(,3).Value=format(date,"mmm")
end sub

Hier kan je denk ik wel ff mee uit de voeten...

Als je iets niet begrijpt, voel je niet bezwaard om het te vragen... iedereen is zo begonnen!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
@snb: Thnx die makro zal ik onthouden....

@Spaarie: Dat is helemaal niet verkeerd zo op deze manier!
Ik ga er iig mee aan de slag en dan zal ik het eindresultaat wel laten zien :-)

Groetjes en bedankt voor zo ver!

Succes en ben benieuwd naar het resultaat!

Tip: Bij vragen/problemen, Googlen!
Probeer de gevonden bestanden/formules aan te passen op je eigen bestand, zo ga je het ook sneller begrijpen...

Anders staan er hier ook nog wel wat mensen klaar voor je ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan