Volledige licency key nodig na installatie nieuwe harddrive

Status
Niet open voor verdere reacties.

Patrickstraten

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 apr 2011
Berichten
2
Vorig jaar upgrade CD gekocht voor Vista naar Windows7 Ultimate. Nu is mijn harde schijf gecrasht, er is nu een nieuwe geinstalleerd en de winkelier heeft voor 't gemak ook de windows 7 geinstalleerd. Nu vraagt windows om registratie en krijg ik de melding dat de license key alleen geldig is bij een upgrade. Windows adviseert eerst de oude versie opnieuw te installeren en dan een upgrade uit te voeren. Heeft verre van m'n voorkeur. Wie heeft een tip (los van volledige license key kopen).

Thanks..
 
Hoi,

Welkom op Helpmij,

Contact met de winkel opnemen denk ik hij heeft tenslotte de win 7 geïnstalleerd .
 
Hoi frankwannet,

Zal de winkel; wel de upgrade versie geïnstalleerd moeten hebben denk of heb ik dat mis?
 
Ik ben nog even aan het zoeken hoe precies zat.Laatst met Mrmusic er ook over gehad.
Even verder afhankelijk idd welke versie de winkelier gezet heeft.Kan me niet voorstellen dat die een complete versie met een geldige key gezet heeft.
Ik heb idee dat moet lukken met de stap in dat andere topic.Proberen waard.
 
Nu dacht ik dat er evt wel een mogelijkheid was met die upgrade cd.Een upgrade vanuit de bestaande installatie en dan je key invoeren.

Indien Windows 7 Upgrade wordt geïnstalleerd, moet er een geactiveerde Windows XP of Windows Vista op de computer staan. Dan kun je een schone installatie doen, want Windows 7 onthoudt dat er een oudere Windows versie stond.
 
neej want je installeert je eigen upgrade over de geistaleerde versie van de winkel
 
Wel weet ik zeker dat je echt een clean instal(een format) kan doen met een upgrade versie.Al genoeg over gehoord.Daar is geen xp of vista voor nodig.Zoals ook gemeldt in dat topic.
Ben zelf (nog) geen w7 gebruiker dus ben op achtergrond nog even de zoekfunctie van Helpmij aan het raadplegen.:D

EDIT:wat ts kan proberen is dvd van w7 erin..die opstarten en upgrade uitvoeren met eigen key.
Niet opstarten vanaf de dvd maar als pc aanstaat de dvd erin.

EDIT2: nog meer leesvoer.
Officieel kun je geen upgrade versie gebruiken om schoon te installeren(herinstallatie), maar het is wel mogelijk.
Op de volgende website kun je in het kort de procedure lezen: http://computertotaal.nl/article/759...stalleren.html
Dit zijn vista stappen, maar in Windows 7 werkt het precies het zelfde.

En nu moet er tuurlijk geen nieuwe instal gedaan worden maar zijn key moet geregistreerd worden.
 
Laatst bewerkt:
Opgelost

Hi All, dank voor de antwoorden. Nieuwe upgrade gedaan vanaf de nieuwe windows installatie. Heb nu via de upgrade CD de upgrade license ingevoerd en dat werkt inderdaad. Reuze bedankt !!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan