Volledige uninstaller?

Status
Niet open voor verdere reacties.

T._de_vries

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 sep 2003
Hallow,

Ik heb gehoord dat bij veel programma's de bijgeleverde uninstaller niet volledig werkt en dat er vaak resten in Windows overblijven. Nu ben ik de laatste erg bezig met het schoonhouden van windows, omdat ik zo min mogelijk wil formatteren. Ik gebruik nu ook Regcleaner. Maar is er ook een utility die de geinstalleerde software volledig verwijdert? Dus dat windows weer precies net zo schoon is als voor de installatie.

Bedankt,
Groet,
Timothy:thumb:

Geplaatst door T._de_vries
Nu ben ik de laatste erg bezig met het schoonhouden van windows, omdat ik zo min mogelijk wil formatteren. Ik gebruik nu ook Regcleaner.

Kijk maar uit. Vaak wordt het door (te) enthousiast met registercleaners te werken juist noodzakelijk om opnieuw te formatteren... Niets uit het register verwijderen tenzij je voor 100% zeker weet dat het verwijderd mag worden.

Dus ik kan daar niet 100% op vertrouwen? Ik hoorde daar altijd van die goede berichten over. Nouja, ik had al een keer een zooitje verwijderd en het draait nog steeds goed. Als het niet goed gaat weet ik het voor de volgende keer, maar in ieder geval bedankt voor de waarschuwing! :)

Laatst bewerkt:
Nee geen 100%

Nee absoluut geen 100% vertrouwen leggen in dat soort progjes, ze werken allemaal redelijk prima maar soms zien ze ook wel eens over het hoofd en soms net fatale dingen.
Wat buffy zegt.
En als je zeker wilt zijn van een clean uninstal dan moet je lekker met de hand alles weghalen.
Dus op het moment van uninstaleren, altijd even opletten waar de mappen zich bevinden van een programma en daarna met de verkenner eens gaan zoeken.
je vindt soms nog wel eens hele programma mappen die je eigenlijk al weg gehaald had.
Het register zou eigenlijk een plek moeten zijn waar alle info blijft staan die ooit met de pc gebeurdt is.
echt iets schoon maken hoeft niet hoor daar.
Alleen als je denk, he mijn trail is afgelopen en ik wil nog wel een keer moet je flink zoeken in het register.

Voorzichtig aan.
grtjs jjw

system mechanic kan de installatie van elk programma exact volgen, en later VOLLEDIG verwijderen, tot in de kleinste details.

En is dat freeware?

Waar te downloaden?

Bedankt voor de reacties! :thumb:

Ok, bedankt, ik kan heel goed gogelen ;) Maar of ik goed kan googlen...

Ik vind hem wel...:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan