Vollopen C schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mijaafa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 dec 2011
Het spijt me als dit in de verkeerde catagorie staat, maar dit leek me degene die het meest in de buurt kwam. Ik heb de zoek functie van het forum ook gebruikt, maar kwam niet bij antwoorden die bij mij van toepassing waren, of antwoorden waarvan ik niet ik begreep wat de oplossing nu in hield. Ik weet wel het een en ander, maar wanneer het moeilijkere ICT-Jargon gebruikt wordt haak ik toch af ;)

Het probleem is waar ik de laatste tijd last heb van het snel vollopen van de C schijf. Afgelopen zaterdag was hij dan ook nagenoeg vol: mails versturen kon niet meer en internet vroeg te veel geheugen om opgestart te worden.

In eerste instantie heb ik gewoon wat informatie van de C naar de D schijf verplaatst, om vervolgens mijn 8 GB vrijgemaakte ruimte na twee uur weer kwijt te zijn.

Na de verborgen mappen zichtbaar te hebben gemaakt en gekeken te hebben waar dat plotseling vandaan kwam, kwam ik bij de *.tmp bestanden uit. Dus, na die verwijderd te hebben had ik weer 23 GB vrije ruimte (op een schijf met 60GB potentiële ruimte) en kon ik weer mails versturen. Hoera! Tot nu, 5 dagen later, want weer is mijn C schijf op 233 MB na vol. Gekeken in de map die vorige keer ook al schuldig was, en ja hoor, in "C:\Users\Minke\AppData\Local\Temp" zit weer zo'n 23 GB.

Het verwijderen van de bestanden is dus een tijdelijke oplossing, maar het liefst wil ik natuurlijk gewoon van het probleem af zijn. Ik gebruik windows7 en AD-aware en AVGvirus geven aan dat er virus-wijs niks aan de hand is. Help?

Laatst bewerkt:
Dat een disk langzaam volloopt met tijdelijke bestanden, dat kan. De manier waarop dat bij jou gebeurt is wel erg excessief. Ik heb zo eerlijk gezegd geen idee wat het kan zijn. Het zou kunnen zijn dat programma's continu data wegschrijven, maar het is zoeken naar een speld....

Zit er een structuur in het type bestanden in je Temp map? Zitten er veel gelijksoortige bestanden in? Zoja, kijk daar eens naar en laat dat eens weten. Je zou uiteraard ook even kunnen scannen met Malwatebytes. Kan nooit kwaad. Die haal je hier: http://www.malwarebytes.org/

Gebruik je soms een tool om allerlei zaken te downloaden. Deze plaatsen vaak de bestanden in de temp folder, maar ruimen niet altijd goed op na afloop.

@Mijaafa: Welkom bij Helpmij.nl :) Kun je in die temp folders niet zien wat er in die tmp-bestanden staat? Dan weet je misschien wie de boosdoener is.

Het vollopen met temp. bestanden komt ook vaak door de instellingen van je browser.

Om het aantal tijdelijke bestanden enigszins in de hand te houden heb ik in mijn browser:
- cookies accepteren aangezet, maar ook: bewaren totdat ik de browser afsluit (Firefox)
- tijdelijke bestanden ook opruimen bij afsluiten.

Je kunt ook vaak een bewaartermijn aan je cookies en andere bestanden (mail!) hangen (bv deleten na 30 dagen).
Voor de cookies die nodig zijn heb ik een whitelist gemaakt zodat die wel bewaard worden.

Misschien kun je er wat mee.

Maar solaris, toch geen gigabytes in dagen. Hier moet wat anders aan de hand zijn. RogerS kan wel eens gelijk hebben m.i.

Maar ja, laat de TS maar eens kijken of er structuur zit in het type bestanden dat in zijn Temp dir staan

Bedankt allemaal voor jullie reacties!

Op enkele bestanden na is het gros van de krap 70.000 .tmp bestanden in de map van deze vorm; adA****.tmp, met op de sterretjes een alfabetisch/numeriek telsysteem. De tijdelijke bestanden afkomstig van internet verdwijnen automatisch nadat explorer wordt afgesloten.

Ik heb eerst Malwarebytes laten draaien, die vond 4 geïnfecteerde bestanden. Deze in quarantaine&verwijderd en vervolgens de .tmp bestanden in de bovengenoemde map verwijderd. Dit was in totaal ruim 20GB. Daarna CCleaner z'n ding laten doen, wat ongeveer 1,5GB vrije ruimte opleverde. Dit alles is gebeurt zonder internetverbinding. Ben zojuist weer verbonden, dus nu maar wachten of hij nog steeds volloopt...

ah, ja. Dat zal het dan waarschijnlijk wel zijn, bedankt! Ik heb het niet kunnen vinden omdat ik heb gezocht op het trefwoord "vollopen" en synoniemen daarvan, in dat topic wordt het woord niet aan elkaar geschreven. De email scanner van Ad-aware wordt nu gedeïnstalleerd, eerst kijken of dat genoeg is en zo niet, dan jammer maar helaas heel ad-aware er af... Als het probleem dan maar opgelost is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan