voltage cmos batterij

Status
Niet open voor verdere reacties.

nevola

Verenigingslid
Lid geworden
29 jan 2001
hoe weet ik dat de juiste knoopcel voor CMOS in de pc zit? 3V of 5V

grtz.,

henk sr

Staat dat er niet op dan even type doorgeven wat er in heeft gezeten dan helpen we je zo verder, staat het toevallig niet in het boekje van je moederbord?

in het boekje staat niets. MOB is VA6 Abit. Heb er knoopcel CR2032 3V in gedaan. Was binnen week leeg terwijl op de verpakking van de cel stond juni 2010.

henk sr

Normaal zit er altijd CR2025 LITHIUM 3 VOLT in.

Dan ga ik die halen.
bedankt voor de hulp.
grtz.,

henk sr

De CR2032 3 volt wordt ook nog steeds veel op moederborden gebruikt. Ik heb hier moederborden van ouder dan drie jaar waar ie het nog steeds op doet, maar ook m'n huidige moederbord heeft dit type.
Er moet toch een oorzaak zijn waardoor de batterij leeg getrokken wordt.:confused:

Begrijp er niets van. Heb nieuwe cr2032 en cr2025 geprobeerd. pc start niet meer op.
Bios gecleared. alles los alleen videokaart.Andere videokaart. Geen opstart.
Wat kan ik nu nog proberen?

grtz.,

henk sr

Ik heb het vermoeden dat er sluiting in je moederbord zit waardoor de batterij word leeg getrokken.
Kun je niets aan de elco's zien die er op gemonteerd zijn vaak gaan deze bol staan aan de boven kant waardoor er problemen kunnen ontstaan.

Denk dat je wel eens gelijk kan hebben. Maar ik zie niets. Heb ook nog de processor gewisseld hielp ook niets. Andere videokaart CPI in plaats van AGP hielp ook niets.
Als ik de pc aan zet hoor ik de hd maar krijg geen beeld. Ik den dat de controle bij het opstarten de boel gelijk plat legt. Ik blijf proberen.

grtz.,

henk
PS

Is er geen manier om op te starten zonder die bios controle????

Laatst bewerkt:
Probeer nog eens alle hardware los te koppelen dan een bios reset en dan kijken of je in de bios kunt komen.

( TIJDENS BIOS RESET PCKAST GEHEEL SPANNINGS LOOS MAKEN DUS STEKKER ER UIT, ANDERS KAN JE MOEDERBORD BESCHADIGEN )

alles los behalve de video kaart dus???

neen werkt niet

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan