volume berekening

Status
Niet open voor verdere reacties.

render

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2009
Ik wil een lijst maken met maten (breedte x diepte x lengte) = volume
het is dus PRODUCT(A1:B1:C1) Ik krijg telkens #Naam en het werkt niet.

Wat doe ik fout

:D gelukt

de som lukt ook, maar nu wil ik de som in D8 in E8 delen door 1000000

=QUOTIENT(D8;1000000) ik krijg weer #NAAM?
:evil:

Laatst bewerkt:
=QUOTIENT(D8;1000000) zou moeten werken. Als D8 leeg is, is het quotient 0. Mss even kijken of celeigenschappen op algemeen staat.

Dat lijkt te werken, maar zonder decimalen achter de komma dus gewoon 0 of als ik veel maten ingeef 1.

Ik wil van cm3 naar m3, met 2 decimalen

Een quotiënt geeft altijd een heel getal, waarbij de rest wordt weggelaten, b.v. quotient(12;5) = 2. Dus als de deler groter is dan het deeltal, krijg je altijd 0. Je kunt hier beter gewoon ingeven (= A1/1000000). Dan krijg je ook cijfers achter de komma. Het aantal hiervoor is in te stellen met celeigenschappen.

Bedankt, het werkt allemaal prima, ik begin het te snappen.

Nu een moeilijke vraag: Kan het programma bij bijvoorbeeld een lengte van langer dan 500cm herkennen dat deze lengte langer is dan 500 en dan een afwijkende formule toepassen. dat zal wel een soort script worden: als A1 groter dan 500= PRODUCT(bla;bla)

Dat kan inderdaad. Je zou de volgende functie kunnen gebruiken, b.v. =ALS(A1 > 500;"groter";"kleiner"). Je kunt dan de waarden groter en kleiner vervangen door eigen waarden.

Dat werkt ook prima.

Nu nog moeilijker: Ik heb inmiddels =ALS(C9>500;PRODUCT(E9;0.0007);PRODUCT(E9;0.0006)) dus groter dan 500 is een andere formule. Nu met behoud van deze formule is de lengte groter dan 500 maar kleiner dan 550. ALS lengte (C9) groter is dan 550 een andere berekening

Nu zit ik vast:
A1<500 ,dan formule1
A1>500 en A1<600 ,dan formule2
A1>600 ,dan formule 3

Met ALS kan ik 2 verschillende formules laten werken, maar 3 formules werkt niet, omdat ik iets verkeerd doe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan