Volume Icon verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

theodoor

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2006
Berichten
16
Beste forum leden,

Het is een klein maar heel irritant foutje waarmee ik al lange tijd zit.
in de taakbalk/startbalk naast de tijd hoort normaal altijd een volume icon te zitten waarmee je het geluid kan veranderen, het is al een tijd geleden dus ik kan me niet goed meer herinnneren wanneer maar oppeens is dat verdwenen bij mij.
je zou zeggen geen probleem je gaat naar sound en zegt plaats icon in taskbar, dat werkt maar na reboten is het weer verdwenden dus ik moet dit iedere keer doen als ik mn geluid wil veranderen.

nu las ik ergens anders op een forum dat het met je "systray" in je regestry temaken heeft, ik heb het bestandje systray gevonden in de map C:\windows en een nieuwe string value aangemaakt in de registry maar het start nog niet uit zichzelf op..

Iemand anders hier ervaring mee? of beter een oplossing, alvast bedankt!
 
En zo? Rechtsklik op de onderste taakbalk, eigenschappen, vink aan Niet-actieve pictogrammen opruimen en mep vervolgens op Aanpassen. Zoek daar het mapje Volume en klik dat 1x aan, dan kan je in het rolmenuutje daarnaast aangeven wat je er mee wil en mep op OK. Ga weer terug en verwijderer het vinkje weer bij Niet-actieve pictogrammen opruimen en sluit het schermpje met OK.
 
hi,

Ja dit is niet het probleem ik heb bij de instellingen ingesteld dat het dus de icoontjes niet verbergd maar het probleem blijft bestaan als ik mn pc herstart, dan heb ik dus geen sound Icoon.
 
Zo dan? Start/Configuratiescherm, mep op Spraak Geluid en geluidsapparaten en vervolgens op Geluiden en audioapparaten, vink aan Pictogram voor het volume in het systeemvak plaatsen en sluit af met OK.
 
Laatst bewerkt:
ja dat heb ik dus al 1000 keer gedaan want zodra ik de pc opnieuw opstart is het weer weg!
Daar zit het probleem!!
 
Probeer het eens met je geluidskaart te herinstalleren, althans, de divers daarvoor.
 
Lange Pier zei:
Probeer het eens met je geluidskaart te herinstalleren, althans, de divers daarvoor.

Ja sorry ik kwam wat bod over maar dat bedoelde ik niet zo!
Hoe de-installeer je de drivers? dat heb ik nog niet geprobeerd eerlijk gezegt...
en herkent hij het dan weer zodra ik reboot? of moet ik die handmatig installeren?

bedankt!
 
Ga eens naar configuratiescherm, systeem, hardware, apparaatbeheer, besturing voor geluid, video en spelletjes.

Daar staat, als het goed is, een audiodevice, rechtsklik met de muis, en voor stuurprogramma bijwerken kiezen, of de drivers voor dat apparaat bij de moederbord leverancier of audiochipbakker ophalen.
 
ik heb de audodivice ge-deinstalleerd een mn pc ge-reboot en de driver heeft zichzelf ge-installeerd (het geluid doet het dus wel) maar no way dat de Icon in de taskbar automaties opstart..... ik snap er niks meer van...

Iemand anders nog een idee?
 
Je kunt deze repair eens proberen.

Scrol naar regel 320.

Maare, je weet zeker dat die icon niet verborgen zit, bv. bij niet actieve pictogrammen, etc in de eigenschappen van het menu start?
 
hi,

Ik weet heel zeker dat hij niet verborgen zit...
heb het geprobeerd met de file van 320 maar dat lukte ook niet... er is geen icoon in de startbalk na reboten... zucht...

Iemand anders nog enig idee?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan