volume pictogram verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

spykie

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
best mensen
ik gebruik windows xp pro
in de taakbalk/startbalk naast de tijd hoort normaal altijd een volume icon te zitten waarmee je het geluid kan veranderen, die is opeens is dat verdwenen bij mij.
( niet actieve pictogrammen verbergen staat niet ingeschakeld)

als ik naar Configuratiescherm ga en dan naar geluiden en audioapparaten,en plaats icon in taskbar, dat werkt maar na reboten is het weer verdwenen dus ik moet dit iedere keer doen als ik mn geluid wil veranderen.

wie weet hier een oplossing voor??
groet marcel

Ga eens naar start > uitvoeren (wintoets+R) en typ dan in: "msconfig" (zonder " ).

Als je dan bij tabblad 'opstarten' kijkt, misschien staat je geluidsicoon daar uitgevinkt? Als je m hebt gevonden (is ff zoeken, maar met logisch nadenken kan je dat wel vinden), kan je m misschien aanvinken :thumb:

alles wat daar staat is aangevinkt.

dus dat is het (helaas) ook niet

Plaats de XP cd, ga naar start > uitvoeren
Kopieer en plak deze regel in uitvoeren

EXPAND -R X:\I386\powrprof.dl_ C:\Windows\System32

Verander de X in de letter van je cd-rom drive en klik op ok.

mocht dat niet helpen kan je nog deze registerweak proberen:
http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/netvol.reg

als ik naar Configuratiescherm ga en dan naar geluiden en audioapparaten,en plaats icon in taskbar, dat werkt maar na reboten is het weer verdwenen
In dat venster zit rechts beneden een knop Toepassen, klik daar eerst op voor je op OK klikt.

Terwijl we doorzoeken: er is een tussenoplossing mogelijk. Ga via Start, Alle programma's naar Bureauaccessoires, Entertainment en dan rechtsklik op Volumeregeling en de rechtermuis ingedrukt houdeen. Sleep het icoon naar het snelstartdeel van de Taakbalk. Dat zit vlak naast de knop Start. Beweeg het icoon tot het "bord parkeerverbod" verdwijnt.
De snelkoppeling Volumeregeling staat nu in het snelstartmenu. Afhankelijk van het aantal iconen dat er al stond, kan het ook in het onzichtbare deel terecht zijn gekomen.
Maar dat kun je verstellen.

Terwijl we doorzoeken: er is een tussenoplossing mogelijk. Ga via Start, Alle programma's naar Bureauaccessoires, Entertainment en dan rechtsklik op Volumeregeling en de rechtermuis ingedrukt houdeen. Sleep het icoon naar het snelstartdeel van de Taakbalk. Dat zit vlak naast de knop Start. Beweeg het icoon tot het "bord parkeerverbod" verdwijnt.
De snelkoppeling Volumeregeling staat nu in het snelstartmenu. Afhankelijk van het aantal iconen dat er al stond, kan het ook in het onzichtbare deel terecht zijn gekomen.
Maar dat kun je verstellen.

dat is een goed idee die tussenoplossing:thumb: ,thanks
en het is een geruststellend idee dat julie doorzoeken :)

Het probleem wordt door Microsoft in twee instanties besproken. Misschien is het toch handig om het te bekijken.
Hoewel ik niet begrepen had dat het "mixertje" voor jou onbereikbaar is. Ook de oplossing die Jozo gaf lijkt er veel op, maar is toch weer anders. :confused:

Het probleem wordt door Microsoft in twee instanties besproken. Misschien is het toch handig om het te bekijken.
Hoewel ik niet begrepen had dat het "mixertje" voor jou onbereikbaar is. Ook de oplossing die Jozo gaf lijkt er veel op, maar is toch weer anders. :confused:

het mixertje is wel te bereiken hoor

Nee, ha, ha, maar dat schrijf ik ook. Staat er wat ingewikkeld. :confused: Maar ik stop ermee voor vandaag, morgen zal ik nog eens komen kijken.

ik zie het al ik lees niet goed het is ook al laat :rolleyes:

ik ga ook stoppen. ga morgen jouw oplossing proberen

Misschien het proberen waard: rechtsklik op Start, Eigenschappen, tabblad Taakbalk, vinkje voor Niet actieve pictogramman opruimen, knop Aanpassen, in venster scrollen naar Volume in Niet-actieve items, klikken en onder gedrag wijzigen in: Altijd weergeven. PC herstarten.

Mocht dat niet lukken: het vinkje voor Niet actieve pictogrammen opruimen weghalen, (je kunt het later altijd weer terugzetten) PC herstarten.

Goeie morgen :)

Probeer deze eens

Save Settings on Exit

Normally when Windows exits it saves the desktop configuration, including icon location, appearance etc. This setting disables these changes from being saved, this is useful in both a secure environment.

Go to Start/Run/Regedit and navigate to this key:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
Create a new DWORD value, or modify the existing value called 'NoSaveSettings' set the value to equal '0'.
Exit your registry, you may need to restart for the changes to take effect.

Or you can apply this registry edit from my site:

Save Settings on Exit (Line 54)
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm
Deze key kan ook toegepast worden op xp home, voor xp pro kan je hiervoor ook naar start - run - gpedit.msc - gebruikersconfiguratie - administratieve sjablonen - windows onderdelen -(Ik denk Bureaublad) - "Don't save settings on exit" oftewel het Nederlandse equivalent hiervan..

Een beetje een schot in het duister: leg de installatie CD van Windows XP in de lade.
Start, Uitvoeren en typen sfc /scannow . Er opent zich een voortgangsvenster. Als het scannen is afgerond, PC herstarten.
Mischien is er toch een (aanverwant) systeembestand beschadigd of verdwenen. En baat het niet, het schaadt ook niet.

Toelichting: Microsoft Technet. Als het bestand in C:\Windows\System32\dllcache ook ontbreekt of beschadig is, wordt het uit de directory i386 van de Installatie-CD gehaald.

Hallo allemaal
ik heb al Julie tips geprobeerd, behalve dat wat zippe schreef daar kom ik niet uit

ik heb nog steeds geen volume pictogram ik snap er niks van,
ik hoop dat Julie nog iets kunnen bedenken

het is trouwens wel opgevallen dat ik met opstarten
de ene keer meer pictogrammen in de taakbalk heb dan de andere keer,
dan staan de pictogrammen van me muis en toetsenboord er weer en de volgende keer weer niet.
maar het volumepictogram doet nooit mee.
wel als ik systeemherstel doe dan staat het er wel maar na heropstarten is het weer hetzelfde verhaal

Laatst bewerkt:
Probeer deze omweg.

Maak eerst een Systeemherstelpunt.
Haal het vinkje weg voor de regel Pictogram...enz. in het scherm Geluiden en audioapparaten.
Dan Start, Uitvoeren, regedit, OK.
Ga naar :
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\Current Version\Explorer\traynotify.
In het rechtervenster staan ICON STREAMS en PAST ICON STREAMS.
Rechtsklik op die sleutels en kies Verwijderen.
Sluit Regedit af.
Open Taakbeheer, (Ctrl + Alt + Del, of rechtsklikken op lege plaats in Taakbalk en Taakbeheer aanklikken).
Ga naar tabblad Processen, selecteer explorer.exe en dan onder scherm Proces beeindigen.
Klik nu in Taakbeheer in menubalk op Bestand, Nieuwe taak en type explorer.exe.
Herstart de PC, ga naar Eigenschappen van Geluiden en audioapparaten en zet dat vinkje weer terug voor Pictogram....enz.

Als dit ook niet geholpen heeft, zou ik het niet meer weten.

Laatst bewerkt:
helaas was dit ook niet de oplossing

wie heeft de verlossende tip???

Hallo allemaal
ik heb al Julie tips geprobeerd, behalve dat wat zippe schreef daar kom ik niet uit

ik heb nog steeds geen volume pictogram ik snap er niks van,
ik hoop dat Julie nog iets kunnen bedenken

Er staat in het Engels (Dat heb ik niet geschreven maar geplakt) dat je windows kan instellen om instellingen op te slaan of niet als je afsluit :) . Misschien staat die instelling bij jou op "Instellingen niet opslaan" en wordt je bureaublad en taakbalk weer terug gezet na elke opstart.

Via de gegeven link moet je daarvoor de fix op regel 54 hebben, dat is deze
http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/savesettings.reg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan