volume pictogram verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.
En als we toch bezig zijn,
Zou ook kunnen. Ik heb in de Windows95-tijd precies hetzelfde probleem gehad. Vast staat dat in C:\Windows\System32\ twee executables staan: sndrec32.exe met het luidsprekertje als icoon en sndvol32.exe met een mixerpaneeltje als icoon. Volgens mij heb ik indertijd "ergens" een snelkoppeling gezet naar sndvol32.exe en via Eigenschappen heb ik het icoon van het luidsprekertje gekozen. Maar toen: hoe heb ik die snelkoppeling in de Systray gekregen? Een registeraanpassing? :confused: (Ik zet het hier neer omdat iemand daadoor misschien een idee krijgt.)

Laatst bewerkt:
Helaas
geen van al deze tips brengt mijn volumepictogrammetje terug

Een paar mogelijke antwoorden gevonden, ik kan er geen brood van bakken. VBNet MVPS gaat over de Visual Basic codes om de Systray te "bevolken".

Soft32 heeft een OCX-file in de download, maar wat dan?

Topshareware heeft iets dergelijks, maar vraagt er geld voor.

Systray.Sourceforge geeft nog het meest duidelijke overzicht van Systray for Java, maar hoe gedateerd is dat?
(Java wordt in ieder geval door Microsoft niet meer intern gebruikt.)

ik snap er heel weinig van.
helaas is mn engels niet al te best.

ik geef toe ik ben een lastige klant:)

Je hebt nu toch wel bijna alle mogelijkheden uitgeprobeerd wat betreft windows instellingen en daar ligt het dus niet voor zo ver ze correct zijn uitgevoerd.

Een andere mogelijkheid is dat je systeem een beetje door de war is :confused: .
Doe voor de zekerheid eens via start uitvoeren, schrijf/plak

sfc /scannow

ok

xp cd inleggen en wachten..

daarna via de zelfde weg

chkdsk /f

ok

J en enter

en Rebooten en wachten..

daarna doe je een schijfdefragmentatie analyse en zo nodig een defragmentatie..

:) Altijd goed om regelmatig te doen, daarvoor hoef je niet eerst op problemen te wachten.

Misschien helpt 't..

sorry maar ik heb weer geen goed nieuws
het werkt nogsteets niet

Gebruik je soms regelmatig de slaapstand?
Als dat zo is haal dat vinkje eens weg op Eigenschappen voor geluiden en audioapparaten én voor Slaapstand inschakelen bij Energiebeheer.
Sluit de PC daarna af en haal de netspanning er ook af.
Wacht 10-20 seconden, sluit de stroom weer aan en start de PC.
Kijk wat nu de toestand is.

(Probeer deze methode in ieder geval.)

ook dit werkt niet

en trouwens de slaapstand gebruik ik nooit,
maar ik heb eens gekeken ,
met de slaapstand heb ik wel het pictogram met opstarten.

zou het in de bios kunnen zitten?????

pff het lijkt wel een prijsvraag .haha:D

met de slaapstand heb ik wel het pictogram met opstarten.
Dat is interessant, dus als de PC door jou uit de slaapstand wordt gehaald, staat dat luidsprekertje in het Systeemvak van je Taakbalk?
En wat dan? Verdwijnt het meteen weer of wat?

Iets anders: heeft jouw geluidskaart niet ook een soort gebruikerspaneel?
Als dat zo is, wat zijn daar de instellingen?
("Duwt" hij het icoontje weer weg?)

als ik het pictogram via configratiescherm -geluiden tevoorschijn haal,
en ik zet de pc in slaapstand ,en start volgende dag weer op dan staat het er gewoon nog en dan blijft het er ook staan.

en mn geluidskaart zit in het moederbord

ik zie dat het weer (te)laat is ik ga afsluiten welterusten allemaal en tot morgen

Laatst bewerkt:
Dat kan juist betekenen dat je daarvoor een gebruikerspaneel hebt.
Toch nog eerst andere een vraag, in dit paneel Volume:

VolumeX.jpg

staat daar jouw Audio-uitgang vermeld onder Volume? In dit voorbeeld dus Realtek HD Audio rear output.

Hieronder staat het plaatje van mijn systray.
Voor dit doel heb ik het luidsprekertje er in gezet én het blauwe, vierkante icoon met "geluidsgolfjes" van mijn geluidsysteem.
Zoiets heb jij niet? Zo'n "extra" icoontje?

Systray.jpg

..

Ga naar Apparaatbeheer in Hardware van Systeem uit het Configuratiescherm.
Ga naar de regel over Geluiden, video en spelletjes.
Klik op het plusje en zoek de naam van je geluidskaart en klik er rechts op met je muis.
Kies voor dan Installatie ongedaan maken.

Zeg Ja als je gewaarschuwd wordt.

Herstart de PC en kijk hoe de toestand dan is.

Edit: bij het herstarten zal Windows de driver opnieuw installeren, waardoor problemen soms opgelost worden.

Laatst bewerkt:
:confused:
Als je dat vinkje zet in je audio eigenschappen en op toepassen drukt gebeurt er dit in je register..
Regshot 1.7
Comments:
Datetime:2006/11/12 12:59:52 , 2006/11/12 13:00:05
Computer:HATSEFLATS, HATSEFLATS
Username:ZipPe , ZipPe
----------------------------------
Values modified:1
HKU\S-1-5-21-3258225011-644731723-3031148582-1007\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Applets\SysTray

Services REG_DWORD 0x0000001a (nietes)

HKU\S-1-5-21-3258225011-644731723-3031148582-1007\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Applets\SysTray

Services REG_DWORD 0x0000001e (welles)

Total changes:1
dezelfde sleutel zit ook in "HKCU" deze veranderd mee..

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Applets\SysTray

Services REG_DWORD 0x0000001e

als je de computer in slaapstand zet schakel je hem niet uit en blijft je profiel geladen..
Start je de computer opnieuw op wordt je profiel ontladen en weer opnieuw geladen..
Voor de nieuwsgierigen je profiel zit in de doc and settings\user name\NTUSER.DAT dat is dus je HKEY_CURRENT_USER instellingen..

Als er na een reboot de waarde van "services" weer op 0x0000001a staat heeft windows dus duidelijk die setting niet vast gehouden.

Misschien is je profiel gewoon corrupt/kapot geraakt, (ntuser.dat)
maak eens een nieuw beheerders account aan plaats het icoontje in de systray en zie of deze instelling daar wel wordt vastgehouden door te rebooten en weer opnieuw in dat account in te loggen.

Zo ja kan je er voor kiezen om je account te verhuizen en alle documenten, favorieten, mailtjes enzo over te plaatsen naar het nieuwe account en het oude verwijderen.
:)

Laatst bewerkt:
Mensen sorry voor de late reaktie
maar ik heb nu net mn pc pas aangezet. had het beetje druk vandaag.

Ik probeer straks en anders morgen deze dingen even uit en laat het dan meteen weten

Voor de nieuwsgierigen je profiel zit in de doc and settings\user name\NTUSER.DAT dat is dus je HKEY_CURRENT_USER instellingen..

Als er na een reboot de waarde van "services" weer op 0x0000001a staat heeft windows dus duidelijk die setting niet vast gehouden.
:thumb: Dit lijkt me de kern van het probleem! :)

Hallo daar ben ik weer

zowel een nieuwe account aanmaken
als instalatie ongedaan maken,halen niks uit

hier een foto van mijn apparaatbeheer

Bijlagen

• SP32-20061113-032731.gif
    SP32-20061113-032731.gif
    14,8 KB · Weergaven: 58
Download en installeer Everest.
Kijk daarna in Everest bij Multimedia wat er vermeld staat naast Windows Audio en PCI/PnP Audio. Laat dat hier even weten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan