phobia
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 4 sep 2006
- Berichten
- 1.777
ik heb een sliger die werkt en het lukt me om een muziekje af te spelen.
Maar hoe kan ik adhv de slider het volume regelen van mijn muziek????
dit is d code die ik gebruik. het is AC3
Maar hoe kan ik adhv de slider het volume regelen van mijn muziek????
dit is d code die ik gebruik. het is AC3
Code:
var s:Sound = new Sound(new URLRequest("test.mp3"));
s.play(1, 1000);
var ba:ByteArray = new ByteArray();
var bounds:Object={left:85, right:435};
var currentX:Number = thumb.x;
var lastX:Number = thumb.x;
var isDragging:Boolean = false;
var offset:Number=175;
thumb.buttonMode = true;
addEventListener(Event.ENTER_FRAME, loop);
thumb.addEventListener(MouseEvent.MOUSE_DOWN, onDown);
addEventListener(MouseEvent.MOUSE_UP, onUp);
function loop(e:Event):void
{
this.volume=(Math.round((thumb.x-bounds.left)/(bounds.right-bounds.left)*100)/100)
svalue.text = Math.round((thumb.x-bounds.left)/(bounds.right-bounds.left)*100) + " db";
graphics.clear();
graphics.beginFill(1,0xFFFFFF);
graphics.moveTo(-1,150);
SoundMixer.computeSpectrum(ba);
for(var i:uint=0; i<256; i++)
{
var num:Number = -ba.readFloat()*150+150;
graphics.lineTo(i*2, num);
}
graphics.lineTo(512,300);
graphics.lineTo(0,300);
graphics.lineTo(-1,150);
}
function onDown(e:MouseEvent):void
{
isDragging = true;
offset = thumb.mouseX;
addEventListener(MouseEvent.MOUSE_MOVE, onMove);
}
function onUp(e:MouseEvent):void
{
isDragging = false;
removeEventListener(MouseEvent.MOUSE_MOVE, onMove);
}
function onMove(e:MouseEvent):void
{
thumb.x = mouseX - offset;
if(thumb.x <= bounds.left)
thumb.x = bounds.left;
else if(thumb.x >= bounds.right)
thumb.x = bounds.right;
e.updateAfterEvent();
}