volume regeling Home cinema set

• Onderwerp starter Onderwerp starter eboo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

eboo

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 apr 2005
Hallo, ik heb een probleem met het volume regelen van de samsung HT-X715. Dit set is met HDMI gekoppeld aan een samsung LE42A856 TV. Tevens is er een optische kabel tussen de TV en de receiver om het geluid van de TV over de home cenima te laten gaan. dit werkt prima. Als ik aleen muziek luister (radio,CD,bluetooth), werkt het regelen van volume via de afstandsbediening naar behoren. Als ik echter TV kijk of een DVD kijk, en ik gebruik de volume knop op de AB, dan blijft het volume op of aflopen, en stopt niet tot het bij max of bij nul is. Zelfs als ik een een CD luister en de TV staat aan, werkt de volume regeling met de AB niet. Ik heb ook de optische kabel vanuit de setop box geprobeerd, maar dan ook geen resultaat. Zelfs zonder optische kabel werkt de volumeregeling via de AB niet goed. Dus alles werkt prima zolang de TV maar uit is. Heeft iemand nog suggesties hoe dit toch wel nare probleem op te lossen?:(

Alvast dank voor reacties

Digitaal signaal heeft een vast volume, wat niet te regelen valt. Pas nadat het analoog wordt, kun je het volume regelen. Het lijkt er bij jou op dat er een conflict is omdat de TV het geluid analoog maakt (om het door de speakers te laten klinken) en het ook digitaal doorstuurt naar de HomeCinemaSet. In jouw geval kun je het volume alleen regelen op de Home Cinema set. Of op de TV als er geen optische verbinding terug gaat naar de HCS. Maar dan hoor je dus alleen geluid uit de TV.

Helaas, maar het geluid komt niet digitaal terug naar de HCS. de audio via de HDMI is uitgeschakeld, dus geluid komt alleen via de optiche kabel. maar thxs voor de reactie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan