Volume-versleuteling.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul-RT

Giga Honourable Senior Member †
Lid geworden
6 dec 2003
Berichten
10.887
Hallo lezers en tipgevers.

Een kennis van mij maakt voor zijn werk software waarmee hij data kan versleutelen, dusdanig (zegt hij) dat soms de partitie of de complete harddisk NIET meer zichtbaar is in windows.
Mij leek het een uitdaging om zijn versleutelde data proberen te kraken.
Speciaal daarvoor heeft hij een cd-rom voor me gebrand, met daarop versleutelde data.

De cd-rom wordt amper herkent.
Met geavanceerde data recovery tools kan ik zien dat er 8Mb data op de cd-rom zou moeten staan.
Maar als ik de cd-rom wil bekijken, krijg ik een melding dergelijk als dat er geen cd-rom aanwezig is, of ernstig beschadigd is.
Ik heb het vermoeden dat het de volume sector (sector 0) versleuteld is.

Nu ben ik op zoek naar software die -ongeacht de status van een schijf- simpelweg bit-voor-bit naar de harddisk kopieerd. Op die manier wil ik proberen weer leesbare data te verkrijgen.
Of misschien een tooltje die de versleuteling weet te omzeilen. Dat is immers de uitdaging.....

Ik heb ook een diskette meegekregen waarmee ik de versleuteling aan zou kunnen. Maar dat is NÁ de laatste poging. Immers, dat zou een afgang betekenen !

Wie helpt mij bij deze uitdaging?:cool:
 
Lijkt me een hele leuke klus :D
De kennis heb ik er niet voor maar als je een speurneus op het net nodig hebt zeg je het maar.
Er is wel een klein programmaatje dat hoogstwaarschijnlijk simpeler in elkaar zit.
Je kunt er gegevens mee verstoppen in een foto.
Als kluis gebruiken.
De foto werd niet groter qua kb's. Dat heeft me echt verbaasd.
Misschien oefenmateriaal om het principe te ontcijferen?

of iets zoals veranderen van het ID

"Hidden partitions are partitions that are hidden for the operating system by changing the ID in the partition tables to other values, not known by the operating system. Note that if the last logical partition in an extended partition is a hidden FAT partition, it counts as a non-FAT partition in the DOS issues mentioned"
 
Laatst bewerkt:
Hierboven heb ik mijn bericht nog aangepast.

Of ja graag op het speuren of progje slaat weet ik niet maar ik zet een bijlage. 2 na elkaar.
1 van de twee heeft een inhoud.
Elisa is het wachtwoord.

Download daarvoor het progje Hide in Picture
HIER
Versleuteling zal toch op z'n minst wel een paar basisbegrippen gelijk hebben.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan